Gå til innhold

Liva Sophia hva synes dere om navnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ekstra skrev (2 minutter siden):

Aldri hørt navnet Liva. Synes derfor sammensetningen ble litt voldsom. Men jeg er nok litt konservativ når det gjelder navn.

Hvilket navn synes du var konservativt? 

Anonymkode: 6c840...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvilket navn synes du var konservativt? 

Anonymkode: 6c840...f91

Jeg sa at jeg var relativt konservativ når det gjelder navn, da tenkte jeg på navn man gir barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (16 timer siden):

Jeg sa at jeg var relativt konservativ når det gjelder navn, da tenkte jeg på navn man gir barn.

Ok. Synes Live er fint har ikke hørt om Liva da. 

Anonymkode: 6c840...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Noen som har hørt det før? 

Anonymkode: 6c840...f91

Synes det ble litt tungt. Live Sophia eller Liva Sophie klinger bedre i mine ører. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Synes det ble litt tungt. Live Sophia eller Liva Sophie klinger bedre i mine ører. :)

Enig synes jeg også var bedre. 

Anonymkode: 6c840...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker både Live og Liva, men synes de klarer seg uten Sofie (stav det med f i det minste) eller Sofia.

Marie og Sofie er svært mye brukt som fornavn nr.2. 

Jeg synes Live Sofie klinger best hvis begge navnene absolutt må med og skal brukes til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 minutt siden):

Jeg liker både Live og Liva, men synes de klarer seg uten Sofie (stav det med f i det minste) eller Sofia.

Marie og Sofie er svært mye brukt som fornavn nr.2. 

Jeg synes Live Sofie klinger best hvis begge navnene absolutt må med og skal brukes til daglig.

Det er sophia ikke Sofie. Jeg er enig at live er bedre enn liva i sammensetting med den kombinasjonen. Ellers synes jeg Liva var et fint navn. 

Anonymkode: 6c840...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (23 minutter siden):

På latinsk har det vel en mening. Men på Norsk passer det bedre med Live Sofie.

 

Hva betyr det på latin?

Anonymkode: ae47d...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva betyr det på latin?

Anonymkode: ae47d...4ca

Det vet jeg ikke, men navnene Liv, Liva og Live kommer alle av det gamle dialektordet "livd" som betyr vern. Liva regnes også som en kortform av Olivia, det er uklart hvor formen Olivia kommer fra, den kan være fra guttenavnet Oliver (ukjent opphav eller betydning) eller fra Oliva som betyr oliven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva betyr det på latin?

Anonymkode: ae47d...4ca

Grå sannhet eller lignende otd som sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (4 timer siden):

Grå sannhet eller lignende otd som sannhet.

Det var en fin betydning synes jeg :) 

Anonymkode: 6c840...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 timer siden):

Det vet jeg ikke, men navnene Liv, Liva og Live kommer alle av det gamle dialektordet "livd" som betyr vern. Liva regnes også som en kortform av Olivia, det er uklart hvor formen Olivia kommer fra, den kan være fra guttenavnet Oliver (ukjent opphav eller betydning) eller fra Oliva som betyr oliven.

Olivia er et nydelig navn :) 

Anonymkode: 6c840...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg var en lite heldig kombinasjon, og den er helt ny for meg. A'en i Liva fungerer som en bremsekloss, og dermed må man ta sats og starte på nytt når man skal si Sophia. Enig i at det vil hjelpe å endre til e'endinger på begge navn.

Er ellers helt enig med Laban i at ph i Sophie fremstår jålete og pretensiøst. Sofia/Sofie er finere syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...