Gå til innhold

Holdbarhet på sprit


Fru2020

Anbefalte innlegg

Jeg fikk plutselig lyst på en varm juledrikk med whiskey. Er uendelig lenge siden jeg hadde det.

Dro ned på polet og kjøpte en liten flaske Jameson. 

Den er jo ganske dyr og jeg kommer absolutt maks drikke et par drinker (4cl) i løpet av julen, så har jeg ikke lyst på mer før neste jul.

Hvor lenge kan en åpnet flaske sprit vare? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en flaske konjakk til 30-årsdagen min. Nå er jeg over 40 og den er fortsatt drikkelig, fikk jeg høre av noen gjester som prøvde den. Jeg liker ikke sprit så jeg drikker aldri av den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (14 minutter siden):

Jeg fikk plutselig lyst på en varm juledrikk med whiskey. Er uendelig lenge siden jeg hadde det.

Dro ned på polet og kjøpte en liten flaske Jameson. 

Den er jo ganske dyr og jeg kommer absolutt maks drikke et par drinker (4cl) i løpet av julen, så har jeg ikke lyst på mer før neste jul.

Hvor lenge kan en åpnet flaske sprit vare? 

De kan holde i årevis hvis du har en tett kork, som forhindrer alkoholen i å fordampe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk en flaske konjakk til 30-årsdagen min. Nå er jeg over 40 og den er fortsatt drikkelig, fikk jeg høre av noen gjester som prøvde den. Jeg liker ikke sprit så jeg drikker aldri av den selv.

😂 det er det jeg tenker om flasken min, et evighetsprosjekt. Kanskje den varer inn i femtiårene...

cathlin skrev (1 minutt siden):

De kan holde i årevis hvis du har en tett kork, som forhindrer alkoholen i å fordampe. 

Det er den kirken som hører til, den må da være tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en flaske Jameson i skapet som jeg har drukket av noen få ganger i året. Den er fra ca sommeren 2019 og like fin. Sprit holder uendelig lenge.

Kan jeg spørre om oppskrift på den juledrikken? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RødPanda skrev (6 minutter siden):

Jeg har en flaske Jameson i skapet som jeg har drukket av noen få ganger i året. Den er fra ca sommeren 2019 og like fin. Sprit holder uendelig lenge.

Kan jeg spørre om oppskrift på den juledrikken? ☺️

Half and half med Jameson og varmt vann. Sukker, en skive sitron som du stikker nellikspiker i. Enkelt og kjempegodt. Kalles Hot Toddy. Er mange forskjellige oppskrifter. Jeg lager den som de gjorde på den irske puben jeg gikk på. De brukte brunt sukker, jeg har ikke alltid det i hus, men smaker best med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (8 minutter siden):

Half and half med Jameson og varmt vann. Sukker, en skive sitron som du stikker nellikspiker i. Enkelt og kjempegodt. Kalles Hot Toddy. Er mange forskjellige oppskrifter. Jeg lager den som de gjorde på den irske puben jeg gikk på. De brukte brunt sukker, jeg har ikke alltid det i hus, men smaker best med det.

Takk! Dette skal prøves til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eldre familiemedlem som en gjenganger-kommentar når han byr på en konjakk at vi må drikke den opp før den får «skapsmak»! 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...