Gå til innhold

Psykotisk person på Facebook

Anbefalte innlegg

Hvor lenge skal en åpenbart psykotisk person egentlig få lov til å holde på på Facebook? Han kommer med masse vrangforestillinger, trusler og sier til og med at han er Breivik nr 2, og at de som tror han skal fjerne han som venn. 

Han har vært innlagt tror jeg for han la ut et bilde i en seng som så ut som psykiatrien. Han har også forbannet jævler som vil tvinge i han medisin. 

Hva gjøres i slike tilfeller? 

Jeg tar denne som anonym for en gangs skyld. 

Anonymkode: 458ee...919

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469981-psykotisk-person-p%C3%A5-facebook/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet egentlig ikke hvem han er. Jeg husker ikke hvor jeg har møtt han så har ikke mulighet til å melde bekymring til noen. Men siden han har vært innlagt på tvang i hvert fall en gang i det siste så vet de jo han er syk. Men kanskje han er blitt sykere. 

Det er fælt å se på. Han er rusavhengig, men han har jo skrevet om at han er rusfri ganske lenge. 

Har også en slik på min venneliste. Har skrevet en tråd om henne her før. Hun ranter og raver mye på Facebook. I perioder kanskje 15-20 innlegg om dagen hvorav det meste er totalt uforståelig fordi det er hennes egne indre assosiasjoner og verdensbilde som ikke gir mening for noen andre enn henne selv. I noen tilfeller blir hun hissig og skriver med store bokstaver mot navngitte personer.

En gang, som jeg skrev tråden om, begynte å hun true ei venninne av meg med at hun skulle kidnappe og drepe hennes barn. Hun både skrev om det på FB og ringte min venninne og skjelte og truet i telefonen. Politiet ble informet og det eneste som ble gjort var at hun ble hentet og innlagt (vet ikke hvor) for èn natt og var tilbake formiddagen dagen etter. Helt meningsløst.

Anonymkode: 58112...639

Siden han skriver at han er Breivik nr 2 og kommer med trusler, så vil jeg tro at blir holdt under oppsikt av både psykiatrien og eventuelt politiet. De er flinke til å ta meldinger om person er som er ekstreme på alvor, så regner med flere har meldt fra. Du kan også klage på innleggene hans til FB. 

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har også en slik på min venneliste. Har skrevet en tråd om henne her før. Hun ranter og raver mye på Facebook. I perioder kanskje 15-20 innlegg om dagen hvorav det meste er totalt uforståelig fordi det er hennes egne indre assosiasjoner og verdensbilde som ikke gir mening for noen andre enn henne selv. I noen tilfeller blir hun hissig og skriver med store bokstaver mot navngitte personer.

En gang, som jeg skrev tråden om, begynte å hun true ei venninne av meg med at hun skulle kidnappe og drepe hennes barn. Hun både skrev om det på FB og ringte min venninne og skjelte og truet i telefonen. Politiet ble informet og det eneste som ble gjort var at hun ble hentet og innlagt (vet ikke hvor) for èn natt og var tilbake formiddagen dagen etter. Helt meningsløst.

Anonymkode: 58112...639

Oi ja det er jo ikke bra. Hun bør jo få skikkelig hjelp. 

Kashmir skrev (14 minutter siden):

Siden han skriver at han er Breivik nr 2 og kommer med trusler, så vil jeg tro at blir holdt under oppsikt av både psykiatrien og eventuelt politiet. De er flinke til å ta meldinger om person er som er ekstreme på alvor, så regner med flere har meldt fra. Du kan også klage på innleggene hans til FB. 

Ja, det har du helt sikkert rett i. Jeg plages ikke personlig av det han skriver, men jeg ser jo at han er syk. Håper han får hjelp snart. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Oi ja det er jo ikke bra. Hun bør jo få skikkelig hjelp. 

Ja, det har du helt sikkert rett i. Jeg plages ikke personlig av det han skriver, men jeg ser jo at han er syk. Håper han får hjelp snart. 

Å true noen kan være ulovlig og straffbart. Å true noen på livet er for eksempel veldig alvorlig. Jeg synes du burde si ifra til politiet. Hvis det har seg sånn at denne personen er innlagt allerede, så kan kanskje noen ta fra han telefonen. Når han er så syk burde han vel ikke være på facebook uansett, og du gjør han kanskje en tjeneste. 

Anonymkode: 3eaa1...da8

Everybody skrev (24 minutter siden):

Jeg har en viss forestilling om hvem det er. Er han på tvungen medisinering? Bor i Oslo-området?

Nei bor ikke der. Det er sikkert flere som har slike type vrangforestillinger.. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...