Gå til innhold

Seroquel depot


skogbrann

Anbefalte innlegg

Tar nå 350mg seroquel depot. Jeg byttet nylig til depot fra vanlige tabletter og økte dosen. Jeg er fremdeles ganske trøtt på morgenen, men sliter med å sovne. Jeg sovner ikke før det har gått omtrent 7 timer siden jeg tok tablettene, men jeg sliter med å stå opp, og jeg er trøtt langt utover dagen.. Er det normalt at det tar så lang tid før tablettene gjør meg trøtt nok til å sovne, og at det sitter så lenge i? Bør jeg bare gi det litt tid?

Kan legge til at tablettene jeg tar nå ikke har gått ut på dato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skogbrann skrev (1 time siden):

Tar nå 350mg seroquel depot. Jeg byttet nylig til depot fra vanlige tabletter og økte dosen. Jeg er fremdeles ganske trøtt på morgenen, men sliter med å sovne. Jeg sovner ikke før det har gått omtrent 7 timer siden jeg tok tablettene, men jeg sliter med å stå opp, og jeg er trøtt langt utover dagen.. Er det normalt at det tar så lang tid før tablettene gjør meg trøtt nok til å sovne, og at det sitter så lenge i? Bør jeg bare gi det litt tid?

Kan legge til at tablettene jeg tar nå ikke har gått ut på dato. 

Depot er vel ikke til å sove på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depot har en veldig treig innsettende søvnvirkning (og vil en periode gjøre deg trøtt dagen etter).

Jeg ville anbefalt at du tok en mindre dose Seroquel (ikke depot) for søvn, og hadde en depottablett i bunn mot andre plager. Ta en prat med legen din - dette er veldig enkelt å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinriverton

Jeg liker vanlig Seroquel bedre enn Seroquel Depot. 300 mg kveld og 100 mg morgen bruker jeg. 

 

Jeg fikk først utskrevet Seroquel Depot og da skulle jeg ta 300 mg Seroquel Depot morgen og 50 mg kveld av vanlig Seroquel, nettopp for å unngå problemet med trøtthet. Har ikke noen problemer med trøtthet med vanlig Seroquel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (På 7.12.2022 den 11.14):

Depot er vel ikke til å sove på? 

Det stemmer, men jeg håpte at den kunne hjelpe på søvnproblemene også. 

Steinriverton skrev (På 7.12.2022 den 17.59):

Jeg liker vanlig Seroquel bedre enn Seroquel Depot. 300 mg kveld og 100 mg morgen bruker jeg. 

 

Jeg fikk først utskrevet Seroquel Depot og da skulle jeg ta 300 mg Seroquel Depot morgen og 50 mg kveld av vanlig Seroquel, nettopp for å unngå problemet med trøtthet. Har ikke noen problemer med trøtthet med vanlig Seroquel. 

Kan jeg spørre hvorfor du byttet til vanlig seroquel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (På 7.12.2022 den 11.49):

Depot har en veldig treig innsettende søvnvirkning (og vil en periode gjøre deg trøtt dagen etter).

Jeg ville anbefalt at du tok en mindre dose Seroquel (ikke depot) for søvn, og hadde en depottablett i bunn mot andre plager. Ta en prat med legen din - dette er veldig enkelt å fikse.

Jeg skal til legen på tirsdag, og skal spørre om det da. 

Men jeg har merket at jeg er mye mer irritabel, rastløs, følelsesmessig ustabil/labil og mer plaget av tankeflukt enn før. Kan det være bivirkninger eller er det mer sannsynlig at det skyldes en forverring av den bipolare lidelsen? Jeg plages hovedsakelig av dette på ettermiddag/kveldstid. Det er jo da nivået av seroquel er lavest, så det er kanskje ikke på grunn av medisinen? 

Vet du noe om når man kan forvente at trettheten bedres? Jeg har en eksamen igjen før jul, og det er vanskelig å lese til eksamen nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...