Gå til innhold

Plutselig angst og reddsel for allergisk sjokk for mat. Hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var en dag og satt på legekontoret, og skulle inn til fastlegen min. Så plutselig kom det inn et par og hun var så dårlig og han støttet henne, og han sa at ho var dårlig av allergi. Ho kom rett inn til legekontoret. Og der satt jeg og kjente en sterk reddsel og frykt i meg. Jeg ble helt satt ut. Så nå har angsten trigget meg veldig og jeg er plutselig blitt redd for å få allergisk sjokk av mat. Jeg tør nesten ikke spise noe nå, jeg har ikke hatt dette før, men leste at en kan få allergi i voksen alder. er i 40 årene så. Kan en plutselig få allergisk sjokk av mat en har tålt før? Eller får en først en mild allergi først ved nyoppstått allergi? Sliter med angst og helseangst, men ikke hatt denne angsten før. 

Anonymkode: 5f8e5...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

Sånne fobier som man plutselig får er verst i begynnelsen. Til angsten velger seg noe nytt å bli redd for. Det er en evig runddans. Du så noe skremmende og nå er du redd for å få det selv. Det er sjeldent voksne plutselig får allergisk sjokk av noe de har tålt før.

 

Når man må vente 20 min etter man har tatt en vaksine er det fordi noen ytterst få får anafylaksi. Legen jeg hadde før hadde praktisert i 25 år og aldri sett det.

Ikke begynn å Google det, fet bare fyrer oppunder. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg var en dag og satt på legekontoret, og skulle inn til fastlegen min. Så plutselig kom det inn et par og hun var så dårlig og han støttet henne, og han sa at ho var dårlig av allergi. Ho kom rett inn til legekontoret. Og der satt jeg og kjente en sterk reddsel og frykt i meg. Jeg ble helt satt ut. Så nå har angsten trigget meg veldig og jeg er plutselig blitt redd for å få allergisk sjokk av mat. Jeg tør nesten ikke spise noe nå, jeg har ikke hatt dette før, men leste at en kan få allergi i voksen alder. er i 40 årene så. Kan en plutselig få allergisk sjokk av mat en har tålt før? Eller får en først en mild allergi først ved nyoppstått allergi? Sliter med angst og helseangst, men ikke hatt denne angsten før. 

Anonymkode: 5f8e5...51a

Med fare for å trykke på allerede belastede tær våger jeg likevel å i beste mening skrive at jeg tror løsningen på dette er å forsøke å oppleve egen realistisk sans i sånne situasjoner. Det er minimal sjanse for at du skal utvikle en sånn allergi og det vet du. Skjønner at det ikke er lett og at du her helseangst. Likevel er det veien å gå. Du veit du har helseangst og du veit du har ca null sjanse for en sånn allergisk reaksjon. Forsøk å forholde deg til de faktaene.

Anonymkode: 9eaf0...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Med fare for å trykke på allerede belastede tær våger jeg likevel å i beste mening skrive at jeg tror løsningen på dette er å forsøke å oppleve egen realistisk sans i sånne situasjoner. Det er minimal sjanse for at du skal utvikle en sånn allergi og det vet du. Skjønner at det ikke er lett og at du her helseangst. Likevel er det veien å gå. Du veit du har helseangst og du veit du har ca null sjanse for en sånn allergisk reaksjon. Forsøk å forholde deg til de faktaene.

Anonymkode: 9eaf0...7dd

ok jeg har ikke villet google så jeg vet så lite om dette. men når du skriver at det er minimal sjanse for å få allergisk sjokk så er det godt å vite.

Anonymkode: 5f8e5...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...