AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 Min psyk vil ikke gi meg litium pga at jeg har bp2 og kkke 1. Det er visst strenge retningslinjer mener han. Ber jeg om mer medisiner aner jeg mao ikke hva jeg får. Tillegg av ap regner jeg med. Kjedelig å ikke få prøvd litium i det minste, tenk om det hadde vært strålende for akkurat meg og gjort at jeg kunne bruke bare ett medikament. Vet ikke hva jeg skulle sagt for å få litium. Å ljuge på seg en mani jeg ikke har blitt innlagt for men late som om det skjedde uten at noen i behandlingsapparatet fanget det opp blir for dumt på alle vis. ts Anonymkode: 4de63...8f2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470020-hva-gj%C3%B8r-dere-med-selvmordstanker/page/3/#findComment-4132747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 kupton skrev (2 minutter siden): Det er i hvert fall ikke farlig å prøve. Skulle en få en uakseptabel bivirkning, så er den jo reversibel om en slutter igjen. Hva kan jeg si for å få litium for bp2 fra en psyk som mener at det kun skal brukes på bp1? Stress å bytte psyk, har fått ham gjennom dps og han er bra avtalespesialist ellers. Anonymkode: 4de63...8f2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470020-hva-gj%C3%B8r-dere-med-selvmordstanker/page/3/#findComment-4132748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva kan jeg si for å få litium for bp2 fra en psyk som mener at det kun skal brukes på bp1? Stress å bytte psyk, har fått ham gjennom dps og han er bra avtalespesialist ellers. Anonymkode: 4de63...8f2 Det er to grunner for å begynne med litium ved BP2: 1. Utilstrekkelig effekt av korrekt dosert Lamictal. 2. Uakseptable bivirkninger av Lamictal (lamotrigin). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470020-hva-gj%C3%B8r-dere-med-selvmordstanker/page/3/#findComment-4132751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min psyk vil ikke gi meg litium pga at jeg har bp2 og kkke 1. Det er visst strenge retningslinjer mener han. Ber jeg om mer medisiner aner jeg mao ikke hva jeg får. Tillegg av ap regner jeg med. Kjedelig å ikke få prøvd litium i det minste, tenk om det hadde vært strålende for akkurat meg og gjort at jeg kunne bruke bare ett medikament. Vet ikke hva jeg skulle sagt for å få litium. Å ljuge på seg en mani jeg ikke har blitt innlagt for men late som om det skjedde uten at noen i behandlingsapparatet fanget det opp blir for dumt på alle vis. ts Anonymkode: 4de63...8f2 Det var jo dumt han er så strikt på det. Jeg har, som Kupton skriver, fått indikasjon på det fordi Lamictal ikke har gitt tilstrekkelig effekt. Men det har tatt tid å få både diagnose og klarsignal på Litium da. Kanskje du kan si at du vet om andre med bp2 som har fått prøve Litium? Å lyve på seg en mani blir for dumt ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470020-hva-gj%C3%B8r-dere-med-selvmordstanker/page/3/#findComment-4132759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 Glitter skrev (2 minutter siden): Det var jo dumt han er så strikt på det. Jeg har, som Kupton skriver, fått indikasjon på det fordi Lamictal ikke har gitt tilstrekkelig effekt. Men det har tatt tid å få både diagnose og klarsignal på Litium da. Kanskje du kan si at du vet om andre med bp2 som har fått prøve Litium? Å lyve på seg en mani blir for dumt ja. Diagnosen er soleklar og satt for en rekke år siden, så det er ikke en problemstilling her. Det er mer retningslinjene han ganske strikt forholde seg til. Men ja, kan prøve å krangle selv om jeg ikke liker å overprøve spesialistens anbefalinger og kunnskap. Lamictal gir jo antidepressiv effekt, bare at jeg går rundt nå på 400 mg og har fått energien tilbake ved å øke fra 200 men når jeg går med stor, ekkelt angst hver dag og samtidig lengter etter husbrann for å kunne dø naturlig og ikke gå ut og redde meg selv hvis det skjer så er det jo noe som ikke er ok. Har en stor angst for at det er meg det er noe helt galt med og at det ikke er mulig å fjerne det medikamentelt. Kanskje jeg får tilbud om et antidepressiva oppå. Det har jeg ikke prøvd. Anonymkode: 4de63...8f2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470020-hva-gj%C3%B8r-dere-med-selvmordstanker/page/3/#findComment-4132762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Diagnosen er soleklar og satt for en rekke år siden, så det er ikke en problemstilling her. Det er mer retningslinjene han ganske strikt forholde seg til. Men ja, kan prøve å krangle selv om jeg ikke liker å overprøve spesialistens anbefalinger og kunnskap. Lamictal gir jo antidepressiv effekt, bare at jeg går rundt nå på 400 mg og har fått energien tilbake ved å øke fra 200 men når jeg går med stor, ekkelt angst hver dag og samtidig lengter etter husbrann for å kunne dø naturlig og ikke gå ut og redde meg selv hvis det skjer så er det jo noe som ikke er ok. Har en stor angst for at det er meg det er noe helt galt med og at det ikke er mulig å fjerne det medikamentelt. Kanskje jeg får tilbud om et antidepressiva oppå. Det har jeg ikke prøvd. Anonymkode: 4de63...8f2 Nei det er jo ikke noe godt å ha det sånn. ❤ Jeg tenker det er ikke å krangle å si at du ønsker prøve det fordi du vet andre med samme diagnose har forsøkt det med hell (jeg har ikke begynt ennå, men er jo flere her på forumet som har det). Skjønner det føles litt ubehagelig å si da, men. Man vil jo helst være "flink pasient". Eller flink blir feil ord, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Jeg mente ikke at diagnose var noen problemstilling hos deg. Det er den for øvrig ikke hos meg heller. Endret 13. desember 2022 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470020-hva-gj%C3%B8r-dere-med-selvmordstanker/page/3/#findComment-4132767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 18.54): Jeg tenker ikke at jeg må gjøre det i morgen eller neste uke. Men jeg vet hvordan jeg skal gjøre det, har en detaljert plan og har konkludert med at jeg har prøvd livet lenge nok. Kan prøve til over påske. Er det likt da er jeg enig med meg selv om at jeg har gjort mitt beste og at det er greit å gå. Anonymkode: 4de63...8f2 Har du virkelig prøvd? Har du benyttet deg av de hjelpetilbudene du har krav på, eller som fins? Har du vært ærlig med folk rundt deg, kollegaer på jobb o.l? Hvis svaret er nei, så har du ikke prøvd godt nok. Det er i hvertfall sånn jeg tenker ovenfor meg selv. Det var skikkelig tøft første gang jeg var åpen (sikkert også fordi jeg var "pleietrengende suicidal" på tidspunktet), men der og da så kan det hjelpe litt. Også må man prøve å legge en plan videre med utgangspunkt i "hva skal til for at jeg får det bedre". Prøv ut behandling, følg drømmene dine, tørre å leve litt. Ta litt risiko (på en fysisk ufarlig måte", og oppleve litt mestring samtidig. Og hvorfor gidde det overnevnte? Jo, fordi alternativet er å dø, ergo du har absolutt ingenting å tape på å prøve litt til. Prøve en dag til, prøve å leve litt mer, teste ut behandlig og ulike medisiner. Ta en dag i gangen, og bruk den godt. Anonymkode: 6d9d1...56c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470020-hva-gj%C3%B8r-dere-med-selvmordstanker/page/3/#findComment-4132778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.