Lostman Skrevet 14. desember 2022 Del Skrevet 14. desember 2022 Da jeg var på sykehus i sommer tok jeg CT, og fikk beskjeden om at jeg hadde begynnende skrumplever. Det spesielle er at jeg ikke hadde drukket alkohol på 15 år da prøvene ble tatt. Det ble heller ikke vist på blodprøver, og jeg har overhodet ingen symtomer. Kroppen funger normalt, og jeg har god allmennstilstand Jeg skal ta ny ultralyd av leveren på sykehuset i januar. Jeg tar medisiner som kan være skadelig for leveren (midler mot kolesterol og høyt blodtrykk), og disse må jeg kanskje slutte med (vet ikke hva som er best å dø av - leversvikt eller hjerteinfarkt).Før disse 15 årene, likte jeg å drikke alkohol(øl). I september begynte jeg med en "sekspakning" på freagskvelden. Det var etter råd fra min fastlege som ja jeg trygt kunne kose meg. Hadde problemet vært alvorlig, hadde jeg vel blitt innlagt med en gang. Er det noen her som har samme diagnose, og erfaringer med sykdommen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470050-begynnende-skrumplever/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.