Gå til innhold

Begynnende skrumplever


Lostman

Anbefalte innlegg

Da jeg var på sykehus i sommer tok jeg CT, og fikk beskjeden om at jeg hadde begynnende skrumplever. Det spesielle er at jeg ikke hadde drukket alkohol på 15 år da prøvene ble tatt. Det ble heller ikke vist på blodprøver, og jeg har overhodet ingen symtomer. Kroppen funger normalt, og jeg har god allmennstilstand Jeg skal ta ny ultralyd av leveren på sykehuset i januar. Jeg tar medisiner som kan være skadelig for leveren (midler mot kolesterol og høyt blodtrykk), og disse må jeg kanskje slutte med (vet ikke hva som er best å dø av - leversvikt eller hjerteinfarkt).Før disse 15 årene, likte jeg å drikke alkohol(øl). I september begynte jeg med en "sekspakning" på freagskvelden. Det var etter råd fra min fastlege som ja jeg trygt kunne kose meg. Hadde problemet vært alvorlig, hadde jeg vel blitt innlagt med en gang. Er det noen her som har samme diagnose, og erfaringer med sykdommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...