Gå til innhold

Hvorfor vinkles alt alltid som at en skal anta at politiet har gjort noe galt til motsatt er bevist

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bør det ikke være motsatt, politiet i Norge er super flinke, så en bør vel heller anta og insinuere at alt er gjort bra, inntil det motsatte er bevist.

Hva om vi gjorde mot andre "grupper" det vi gjør mot politiet, da ville en kalt det rasisme f.eks. Å spre mistro mot grupper uten grunn, er ikke det det samme han Kanye West gjør. Men da er alle enige wow det er fælt. Men når mediene gjør det samme mot politiet da er det supert ?

Bør vi ikke både være imot Kanye west jøde kommentarer, OG mediene sine vinklinger om politiet. Isteden for å være inkonsekvente ? Evt være for begge to om folk vil være sånn da er en i det minste konskevent. Mistro til alle uten grunn. Mistro til ingen uten grunn. Føler en må velge et prinsipp og stå på det, isteden for denne vinglingen. Virker mer som om det er en "sterk gruppe" så er det lov å spre konspirasjonsteorier /mistro", mens om det er en "svak gruppe" er det ulovlig. Hva er logikken bak det ? Og hvem bestemmer hvem som er sterk og svak gruppe ?

Tanker? 

Anonymkode: e0987...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

Min oppfatning av politiet i Norge er at de er for slepphendte. Ikke for aggressive.

Det har vel med lovhjemler å gjøre. Feks ungdomskriminelle som ustraffet kan gå rundt å være en konstant trussel, uten å risikere noe annet enn å bli kjørt hjem til foreldrene som ikke bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (8 timer siden):

Sist da en mann i Troms ble skutt i en hjullaster.

Ja, det er jeg enig i. Det var også kritikk mot politiet da de skjøt varselsskudd mot en mann på Nordre som stakk folk med kniv og. Det synes jeg var toppen.

Jeg hadde andre saker i hodet, som Tengs-saken for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige erfaring med politiet er positiv. 

Men sånn ellers er vel dette også et spørsmål om økonomi? Har ikke politiet også opplevd en del kutt som vil si færre ressurser og dermed større sjanse for feil? Så handler det om mengdetrening også. Det er ikke så mange reelle situasjoner de får brukt akutt beredskaps-kunnskapen sin? Men de skal vel øve på det. Likevel øving er ikke det samme som ekte situasjoner. 

Jeg personlig har tillitt i politiet og vet ikke hvorfor de skal framstilles negativt. Har ikke fått med meg at det er tilfellet heller. At kritikkverdig politiarbeid offentliggjøres er vel på sin plass for det handler jo om samfunnet vårt. Sik som Baneheia og Tengs. 

Her hjemme ble det avfyrt et skudd ved en feil inne på en bilforetning. Det er jo alvorlig fordi det er våpen og noen kunne blitt skadet. Men politiet er mennesker de kan gjøre feil.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (9 timer siden):

Sist da en mann i Troms ble skutt i en hjullaster.

Hvis du vil unngå å bli skutt av politiet, anbefaler jeg at du ikke moser bilen til bevæpnet politi med hjullaster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (3 minutter siden):

Hvis du vil unngå å bli skutt av politiet, anbefaler jeg at du ikke moser bilen til bevæpnet politi med hjullaster. 

Da jeg leste om saken i går, forstod jeg ikke at det var det som hadde skjedd. Da virket hendelsen veldig uforståelig, særlig med tanke på antall skudd som var avfyrt. Men når jeg leser (f.eks. Aftenposten) nå, ser jeg at dette var en ekstremt farlig situasjon for politibetjentene og at det nok var nødvendig å stanse sjåføren på den måten. En har lite å stille opp mot en hjullaster på kanskje 10-20 tonn (aner ikke hvor tung akkurat denne var, men de kan jo være enda større), og å skyte sjåføren var kanskje eneste mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (20 minutter siden):

Da jeg leste om saken i går, forstod jeg ikke at det var det som hadde skjedd. Da virket hendelsen veldig uforståelig, særlig med tanke på antall skudd som var avfyrt. Men når jeg leser (f.eks. Aftenposten) nå, ser jeg at dette var en ekstremt farlig situasjon for politibetjentene og at det nok var nødvendig å stanse sjåføren på den måten. En har lite å stille opp mot en hjullaster på kanskje 10-20 tonn (aner ikke hvor tung akkurat denne var, men de kan jo være enda større), og å skyte sjåføren var kanskje eneste mulighet.

Ja det er en så tabloid vinkling, å vise denne mannen som en koselig mann med skjegg, uten å nevne at han angrep politiet og at de etter all sannsynlighet handlet i nødverge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 time siden):

Mener de at den ene betjente skulle stått i ro og sett kollegaen bli moset og drept da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Mener de at den ene betjente skulle stått i ro og sett kollegaen bli moset og drept da? 

For en grusom situasjon. Jeg leste at den ene politibetjenten klarte å kaste seg ut av bilen. Den andre satt igjen inne i bilen da hjullasteren veltet politibilen. Det er klart at det eneste mulige var å skyte gjennom vinduet på hjullasteren med håp om å treffe føreren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg kommer det noen helt kunnskapsløse og sier at det hadde vært nok med et skudd. Har de selv prøvd å stanse noen som  går amok med en hjullaster i mørket. Selv er jeg ganske god med 9mm pistol, men jeg kan ikke garantere at jeg hadde klart å stoppe en mann som sitter inne i en førerhytte på en bevegelig hjullaster med et skudd i en stresset situasjon og i mørke. Jeg antar skytteren fortsatte å skyte helt til hjullasteren sto i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...