Gå til innhold

Seigt slim i hals - hvordan bli kvitt

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei !

Når vi er inne på slim her..

Jeg har nesten konstant et seigt slim i halsen, som jeg må harke ned. Dette resulterer også at jeg høres godt om natten-tror dette er årsaken til min snorking. Pluss at min harking kan være til irritasjon for mine omgivelser.

Jeg har astma, men ikke i sterk grad. Kommer mest i form av anstrengelsesastma. I tillegg merker jeg det om natten.

Bruker ventoline. I håp om å bli kvitt dette slimet har jeg forsøkt Becotide, men dette har ikke hjulpet stort.

Finnes det noen behandling for dette ? Ha kan gjøres for å få en klarere hals :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47008-seigt-slim-i-hals-hvordan-bli-kvitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Hei, hei - beklager sent svar, men her er jeg. Det seige slimet kan bety at din astma er litt hissigere enn du tror. Slim er et av de vanlige symptomer hos astmatikere, og dette merker du selvsagt godt om natten hvor du ikke får harket det opp.

Mitt råd er at du kontakter legen din og ber om å få prøve inhalasjonssteroider. Dette er den type medikament som forebygger dine astma-luftveier, slik at de ikke skal være irritable osv. Det er store muligheter for at slimingen vil opphøre etter noe tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...