Gå til innhold

Behandling av Bronkitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har slitt med en plagsom hoste døgnet rundt i over 2 uker nå. Etter en drøy uke oppsøkte jeg lege, som konstaterte med virus, og ga meg Cosylan hostesaft.

Denne virker forøvrig ikke noe særlig.

Ble værre etter en uke til, og gikk på nytt til legen. Da hadde jeg feber, kraftig hodepine og mere hoste, som gjorde at jeg sov dårlig.

Han mente etter lytting og blodprøve at det var bronkitt, og jeg ble sykemeldt og ble foreskrevet Ery-Max 250mg 2 stk morgen/kveld.

Etter 4 dager med medisin, merker jeg ingen bedring. Hoster fortsatt mye, sover 3-4 timer om natten og har hodepine/feber store deler av tiden. Er ikke tett i nesen, men hodepinen er konsentrert mest inne i pannen over nesen. Og når jeg hoster bruker jeg mye krefter og spyr nesten noen ganger. Gult slim som er vanskelig å få opp, og blir litt svimmel når jeg hoster på det værste.

Hvor lang tid kan det ta før medisinen begynner å virke, og kan det være noe i bihulene også?

Håper på svar da dette går både meg (som sover på kjøkkenet med lukket dør) og resten av familien (med ørepropper) på nervene.

MVH Nettulf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...