Gå til innhold

«Søt» middag?


Bøtteknotten

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage middag til en person som har mistet store deler av smakssansen (ikke midlertidig dessverre). Det hun klarer å kjenne litt av er søte ting. Så lurte på om noen kjente til en middag som egentlig er litt..ja..søt? 

Vet at hun ikke liker så godt risgrøt, og pannekaker er av andre grunner ikke aktuelt. Men ellers? 🤔 Ingen allergier eller andre «begrensninger». Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med sånn søt-glasserte biffstrimler? Jeg fikk noe slikt på julebord forrige uke. Det var asiatisk og det var sprø, tynne og søte biffstrimler. Men jeg aner ikke om det er lett å finne oppskrift på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 time siden):

Noe med søtpotet? Søtpotetstappe, pommes frites eller suppe? 

Det var en god ide! Takk 😊

Glitter skrev (1 time siden):

Hva med sånn søt-glasserte biffstrimler? Jeg fikk noe slikt på julebord forrige uke. Det var asiatisk og det var sprø, tynne og søte biffstrimler. Men jeg aner ikke om det er lett å finne oppskrift på det. 

Stemmer, slike ting er jo faktisk kjempesøtt! Og godt 😅 kan jo ha til en del sprø grønnsaker også, så blir det litt spennende tekstur. Skal Google litt! Takk 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (2 timer siden):

Søt-glasserte biffstrimler med søtpotet-fries. :D 

🤣🤣🤣 og sånn amerikansk søtpotetpai med marshmallows oppå ved siden av 😁🙈😂  uff, nei. Det kan bli for mye av det gode, vi er tross alt fem andre som også skal spise 😅

Kayia skrev (1 time siden):

Oh, det hørtes også godt ut! Altfor lenge siden jeg har spist wok, det er jo knallgodt 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (13 minutter siden):

🤣🤣🤣 og sånn amerikansk søtpotetpai med marshmallows oppå ved siden av 😁🙈😂  uff, nei. Det kan bli for mye av det gode, vi er tross alt fem andre som også skal spise 😅

Oh, det hørtes også godt ut! Altfor lenge siden jeg har spist wok, det er jo knallgodt 😋

Må bli Pumpkin Pie da. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et upraktisk handikap, men så bra du ønsker å ta hensyn til det!

Med et forbehold om at jeg ikke selv har smakt det: Ovnsstekte dadler med baconstrimler rundt. Dadlene vil jeg tro er søte, men du må se på hva du ellers vil servere. Ev. kan det kanskje passe som en liten forrett?

Et annet alternativ, som brukes ofte her i heimen som er sødt tror jeg, er også ovnsstekte tomater (delt i to) med litt urter strødd på toppen (vanlig størrelse stekes i kun 10-12 min. på 225 gr.). Varier lengden ut ifra størrelsen og temperatur Det blir ekstremt søtt og saftig.

Noe annet tilbehør jeg tror er sødt, er ananas, også ovnsstekt i en ildfast liten form, samme grader, men kun inne i 7-8 minutter, og ha laken fra én boks av de hermetiserte ringene eller bitene. Jeg skjærer ringene i 4 biter. Om du vil, kan du kverne litt pepper over - både svart og hvit passer.

Vi bruker de to siste inntil alt mulig, både fisk, kylling, kjøtt. Allsidig tilbehør. Men ikke inntil wok, kanskje ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Blodpølse med sirup og flesk? Klubb med sirup, flesk og duppe?

Jeg støtter første forslag her, så sant hun/han liker det! Jeg elsker stekt blodpudding! Vi (dvs bare jeg i min kjernefamilie) spiser det sammen med kokte poteter og tyttebærsyltetøy, og gjerne litt broccoli og gulrøtter til. Mmmmmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (2 minutter siden):

Jeg støtter første forslag her, så sant hun/han liker det! Jeg elsker stekt blodpudding! Vi (dvs bare jeg i min kjernefamilie) spiser det sammen med kokte poteter og tyttebærsyltetøy, og gjerne litt broccoli og gulrøtter til. Mmmmmmm!

😂 Vi har så forskjellig tilbehør til blodpølse og klubb/ball/komle du og jeg at det er rent vittig! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (33 minutter siden):

😂 Vi har så forskjellig tilbehør til blodpølse og klubb/ball/komle du og jeg at det er rent vittig! ;) 

Haha - ja det er sant 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...