Gå til innhold

Erfaringer med å bytte litium med annen medisin mot bp1?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tatt litium i seks år, med veldig god effekt. Da virker det sikkert merkelig at jeg vurderer å skifte medisin, men årsaken er:

1: Jeg har fått mer og mer angst for å ta blodprøver. Har tar mange blodprøver ila årene, og jeg hadde ikke frykt knyttet til å gjøre det før. - Men nå har jeg blitt stukket på samme steder så mange ganger at jeg har fått kuler på stikkstedet, og litt arrvev. Det er alltid vanskelig å stikke meg, og jeg blir stukket alt var 3-12 ganger før de treffer. Det stresser meg, i tillegg til at jeg er redd for å få noe inn i blodet som ikke skal være der. Skitt, sykdom, eller et eller annet som ikke er bra. Jeg føler meg stresset flere dager etter bl.p, og er redd for å dø av blodpropp og diverse. Ønsker å skifte til et medikament som ikke må kontrollerer med blodprøve.

2: Frykter at nyrene mine skal ta skade på sikt, for det vil de vel. 

Jeg tar også Zyprexa.

- Men hva er det beste jeg kan bytte ut litium med, for stemningsstabiliserende effekt? Det kan ikke være Latuda eller Lamiktal, btw (allergisk). Andre her med erfaringer rundt dette? Er det noe som kan måle seg med litium?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...