AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Føler andre sier de har gått der i flere år. Hva slags diagnoser har dere som går der i flere år er det snakk om eupf da? Anonymkode: 52897...9b0 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Føler andre sier de har gått der i flere år. Hva slags diagnoser har dere som går der i flere år er det snakk om eupf da? Anonymkode: 52897...9b0 Det kommer vel an på hva utbytte en har fått av de seks måneder. Og hva utbytte en kunne forvente av at du fikk gå der lenger. Og evt om du kunne ha like godt utbytte av oppfølging fra kommunehelsetjenesten. Uavhengig av diagnose. Anonymkode: 7f20d...cac 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Ved psykoselidelser går man mange år og blir deretter sendt til kommunen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Har de sluppet inn deg igjen ja. Anonymkode: 4226e...8af 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Etter min mening er det i hovedsak to årsaker til at en bør fortsette en behandling (på DPS). 1. En er fortsatt ikke så frisk som det kan forventes at en kan bli. 2. En gjør fremskritt i terapien. Det blir tilnærmet meningsløst å snakke om diagnoser og behandlingslengde. Jeg har hatt personer med alvorlige angstlidelser som ble helt frisk etter en time, og andre som aldri ble kvitt angsten. Jeg har hatt alvorlig deprimerte som ble helt bra etter 4 uker på AD, og andre som var behandlingsresistente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hurja Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 (endret) kupton skrev (3 minutter siden): Etter min mening er det i hovedsak to årsaker til at en bør fortsette en behandling (på DPS). 1. En er fortsatt ikke så frisk som det kan forventes at en kan bli. 2. En gjør fremskritt i terapien. Det blir tilnærmet meningsløst å snakke om diagnoser og behandlingslengde. Jeg har hatt personer med alvorlige angstlidelser som ble helt frisk etter en time, og andre som aldri ble kvitt angsten. Jeg har hatt alvorlig deprimerte som ble helt bra etter 4 uker på AD, og andre som var behandlingsresistente. En annen ting jeg har tenkt på mange ganger er at ingen er like - selv om to personer har samme diagnose så kan de ikke sammenlignes, vi er så mye myer komplisert sammensatt enn som så. Så det er som du sier meningsløst å snakke om det. Men det er meg og mine tanker om dette temaet. Endret 21. desember 2022 av Hurja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Hurja skrev (1 time siden): En annen ting jeg har tenkt på mange ganger er at ingen er like - selv om to personer har samme diagnose så kan de ikke sammenlignes, vi er så mye myer komplisert sammensatt enn som så. Så det er som du sier meningsløst å snakke om det. Men det er meg og mine tanker om dette temaet. Godt poeng og helt enig. Jeg vet ikke om dol speiler den virkelig verden her, men det er et voldsomt diagnosefokus i enkelte miljøer som jeg syns grenser mot det totalt meningsløse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 22. desember 2022 Del Skrevet 22. desember 2022 Jeg gikk ca. 6 år på dps, pga. ktpsd og bp2. De siste årene var det mye fokus på bipolar lidelse og jeg hadde mange forskjellige behandlere. Etter mye om og men (5 år med medisinering og tvil om digagose) med forskjellige behandlere der jeg stilte spørsmålstegn med diagnosen bp2 ble den fjernet og det ble skrevet avvik på medisinering og diganose, altså feilbehandling. Bp diagnosen ble fjernet og jeg ble tatt av medisiner. Jeg kunne fremdeles gått til behandling hvis jeg hadde ønsket det, men på nåværende tidspunkt og i samarbeid en flink psykolog kom vi frem til at det ikke var hensiktsmessig å fortsett behandlingen fordi jeg hadde funnet en ok måte å takle mine problemer på. Så det er ikke alltid det er så bra å gå lenge til behandling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.