Gå til innhold

Sliter veldig etter operasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har det kjempevanskelig etter et gynekologisk inngrep/operasjon. Bare gråter og har mye flashbacks til tidligere voldtekt. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har gått en uke og alt er jævlig. Og snart er det jul. 

Anonymkode: 7b6cd...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så utrolig leit! Har du noen å snakke med? Hvis du har en behandler håper jeg denne kan hjelpe deg gjennom dette. Hvis ikke er det kanskje noe fastlegen kan hjelpe deg med? Ta kontakt i morgen og be om en akuttime, det er kanskje noe du kan få for å dempe det mentale ubehaget til du kommer deg gjennom jula. Det er trist hvis du må gå gjennom jula med dette. Ønsker deg en god jul likevel. Ta vare på deg selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (25 minutter siden):

Huff, så utrolig leit! Har du noen å snakke med? Hvis du har en behandler håper jeg denne kan hjelpe deg gjennom dette. Hvis ikke er det kanskje noe fastlegen kan hjelpe deg med? Ta kontakt i morgen og be om en akuttime, det er kanskje noe du kan få for å dempe det mentale ubehaget til du kommer deg gjennom jula. Det er trist hvis du må gå gjennom jula med dette. Ønsker deg en god jul likevel. Ta vare på deg selv! 

Nei, jeg har ikke behandler. Det går vanligvis helt greit. Men de siste ukene har vært beintøffe. I morgen skal jeg på jobb, skal bli greit å få tankene over på noe annet. Så da blir det ikke å prioritere akuttime hos fastlege. Og da er det plutselig julaften og juleferie. Det jeg har er to Sobril jeg har igjen fra en kort krise jeg hadde i vinter. Og etter nyttår kommer dessverre min faste fastlege tilbake fra permisjon. Hun er håpløs og lite brukande på slike ting. Og det er blitt sånn at det er nesten lettere å bytte planet å bo på enn å bytte fastlege. takk for ønsker om god jul, det setter jeg pris på. Jeg synes dette er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved retraumatisering så hjelper det ofte å få snakket om det. Har du noen andre du kan snakke med, i ditt private nettverk? 

Slikt er veldig vondt. Håper det roer seg snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (6 minutter siden):

Ved retraumatisering så hjelper det ofte å få snakket om det. Har du noen andre du kan snakke med, i ditt private nettverk? 

Slikt er veldig vondt. Håper det roer seg snart. 

Ingen som orker å snakke om voldtekt eller retraumatisering. Ler det bort. Eller tier det ihjel. Det er så sensitiv kombinasjon også. Overgrep og gynekologisk inngrep, det er ikke noe man tar med hvem som helst. Så jeg føler meg så dønn alene om dette.  Jeg kan liksom fortelle at jeg har hatt operasjonen, men ikke hvorfor det er så vanskelig i ettertid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen som orker å snakke om voldtekt eller retraumatisering. Ler det bort. Eller tier det ihjel. Det er så sensitiv kombinasjon også. Overgrep og gynekologisk inngrep, det er ikke noe man tar med hvem som helst. Så jeg føler meg så dønn alene om dette.  Jeg kan liksom fortelle at jeg har hatt operasjonen, men ikke hvorfor det er så vanskelig i ettertid. 

Jeg skjønner. Det er ikke noe godt. ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner. Det er ikke noe godt. ❤ 

Nei, det er ikke det. takk for at du skjønner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sliter med å sove. 😔

Jeg håper du fikk sove etter hvert, og at du sover ennå. 

Når jeg sliter med det så hjelper det å høre på podcast. Fokusere på den og ikke alle ranker og følelser. Samt hvis jeg våkner av mareritt så hører jeg noe annet som ikke er skummelt.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (6 timer siden):

Jeg håper du fikk sove etter hvert, og at du sover ennå. 

Når jeg sliter med det så hjelper det å høre på podcast. Fokusere på den og ikke alle ranker og følelser. Samt hvis jeg våkner av mareritt så hører jeg noe annet som ikke er skummelt.

Jeg gråt halve natta og så har jeg vært på jobb på dagen i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Uff da. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig trist og kjipt, men samtidig en utrolig prestasjon. Veldig bra jobbet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fri i tre dager og det blir tre rolig dager. Fastlegen har vel åpent i romjula, da har jeg to-tre dager på meg til å forhåpentligvis treffe vikaren før den faste fastlegen er tilbake over nyttår. Vet ikke hvor eller hvor mange av fastlegene på et legekontor som faktisk bruker å være tilstede på sånne dager jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har jeg sovet bedre de to siste nettene uten å gråte halve natta, men jeg har noen voldsomme flashbacks på dagtid og veldig følelse av invadering av egen kropp. Jeg synes dette er ganske uutholdelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...