oem01 1 0 Skrevet 23. desember 2022 Del Skrevet 23. desember 2022 Samboeren viser mange symptomer på borderline personlighetsforstyrrelse, perioder med ekstrem agressiv adferd, svart/hvit mentalitet og de fleste andre symtomer som nevnes for lidelsen. Hun opplevde alvorlig omsorgssvikt fra sin (alene) mor i oppveksten, noe som også faller inn som en sannsynlig utløsende årsak. Jeg er veldig glad i henne, men opplever aggressiviteten og trussel ekstreme svart/hvitt konsekvenser (som riktignok sjeldent gjennomføres) som VELDIG belastende, og føler at livskvaliteten min svekkes i vesentlig grad (tungsinn og angst, selv om jeg i utgangspunktet er en "easy going" person.) Jeg føler at jeg "mister" meg selv, og går på tå hev for ikke å utløse meningsløse konflikter. Det går også ut over min relasjon til andre, herunder mine barn, fordi hun konstruerer konflikter og umulige betingelser når jeg prøver å holde relasjoner ved like. Å fortelle henne om mistanken jeg har om borderline vil ende i mayhem. Å flytte fra henne betyr at jeg må bygge opp alle broer som er brent de siste 15 årene for å beholde henne. Jeg er jo som sagt veldig glad i henne, og de gangene hun er på "opptur" har vi det fantastisk fint sammen. Hva kan jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter 15 422 4 504 Skrevet 23. desember 2022 Del Skrevet 23. desember 2022 (endret) Hvis hun ikke ser selv at hun trenger hjelp så ser ikke jeg hva annet du kan gjøre enn å gå. Vil du leve sånn resten av livet? Man kan bli bra av borderline, men det krever har jobbing, selvinnsikt og som oftest profesjonell hjelp. Endret 23. desember 2022 av Glitter 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 825 5 415 Skrevet 23. desember 2022 Del Skrevet 23. desember 2022 oem01 skrev (47 minutter siden): Å flytte fra henne betyr at jeg må bygge opp alle broer som er brent de siste 15 årene for å beholde henne. Jeg er jo som sagt veldig glad i henne, og de gangene hun er på "opptur" har vi det fantastisk fint sammen. Hva kan jeg gjøre? Har du prøvd å nevne for henne at hun oppfører seg unormalt og bør søke hjelp? Om hun nekter å høre på det så har du valget da - enten bli i forholdet som antagelig ikke kommer til å bli bedre så lenge hun ikke ser problemet (og miste mer og mer kontakten med ungene dine), eller å ta ansvar for deg selv og barna dine og gå fra henne. Det er kun du selv som kan ta dette valget og det er ditt liv det gjelder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.