Gå til innhold

Har det noen gang skjedd et drap på et psykiatrisk sykehus?


Everybody

Anbefalte innlegg

Har aldri noen gang hørt om et drap som har skjedd på et psykiatrisk sykehus. Hvordan klarer de dette, selv med farlige og utagerende pasienter? Må jo være veldig god sikkerhet og rutiner, eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

Da jeg var innlagt og suicidal for mange år siden tilbydde en kroniker å kvele meg til døds, så jeg er overrasket over at det ikkeskjer oftere . Drt er bel bare få år siden ei som postet her frepte noen, selv om jeg ikke vet hvilken institusjon hun var på. Saken har vært i media nylig og med den vinklingen at hun var psykotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (19 minutter siden):

Da jeg var innlagt og suicidal for mange år siden tilbydde en kroniker å kvele meg til døds, så jeg er overrasket over at det ikkeskjer oftere . Drt er bel bare få år siden ei som postet her frepte noen, selv om jeg ikke vet hvilken institusjon hun var på. Saken har vært i media nylig og med den vinklingen at hun var psykotisk.

Det var vel på en barnevernsinstitusjon? 

Anonymkode: 6ff64...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var vel på en barnevernsinstitusjon? 

Anonymkode: 6ff64...144

Ja men hun postet mye her, soleklar Psyk pas, med em dæsj psykopati.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (13 minutter siden):

Ja men hun postet mye her, soleklar Psyk pas, med em dæsj psykopati.

 

Nå må jeg spørre. Hvordan tenker du at psykopater har psykiatriske problemer? Eller psykiske heter det vel. For det er jo menneskelig og tegn på menneskelige "normale" og helst normale følelser? Og det har vel ikke psykopater på den måten? Eller tar jeg feil? Kan du i såfall forklare uten å få meg til å fremstå som helt dum? 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var på en barnevernsinstitusjon at en ansatt ble drept, den het små enheter. Det jeg tenker på er folk som blir drept på store akuttpsykiatriske sykehus og sikkerhetsavdelinger, det har jeg aldri hørt om før i media i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (28 minutter siden):

Ja men hun postet mye her, soleklar Psyk pas, med em dæsj psykopati.

 

Hvordan vet du at hun var psykopatiske og ikke bare psykisk syk? 

Anonymkode: 6ff64...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (4 minutter siden):

@KashmirDu tar feil. Det er ingen personlighetsforstyrrelser som beskytter mot psykose.

 

Men er det vanlig at psykotiske mennesker er psykopater? Hvor ofte skjer det? 

For som jeg tenker så er mennesker med psykiske problemer i ( kanskje for mye iblant) i kontakt med følelsene sine? De er jo menneskelige. 

Psykopater mangler litt på å være "normale" i den forstand at de er frakoplet sympati, medfølelse og omsorg? Og selvinnsikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden både psykoser og psykopati heldigvis er relativt sjelden , er det opplagt at kombinasjonen ikke er "vanlig".

Du har nok en ensidig psykologisk forståelse av psykiske problemer, Psykoser kan oppstå som følge av "feil" i hjernen. Det er ikke mer overraskende at psykopater kan få psykoser enn at de får diabetes, astma eller hjerteinfarkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvordan vet du at hun var psykopatiske og ikke bare psykisk syk? 

Anonymkode: 6ff64...144

Fordi hun stakk med kniv og dtepte en ung kvinne som jobbet der med livet foran seg. Selv har jeg paranoid schizofreni, men jeg dreper ikke, eller utøver annen vold. Dette kommer av at jeg har empati, og sperrer denne figuren så tydelig manglet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2
Kashmir skrev (55 minutter siden):

Nå må jeg spørre. Hvordan tenker du at psykopater har psykiatriske problemer? Eller psykiske heter det vel. For det er jo menneskelig og tegn på menneskelige "normale" og helst normale følelser? Og det har vel ikke psykopater på den måten? Eller tar jeg feil? Kan du i såfall forklare uten å få meg til å fremstå som helt dum? 😄 

Hun var utagerende med selvmordstrussler og ‘forsøk’, i sin egosentriske verden var det greit å drepe. Tar du beregning for personlighet er det nok svært lite psykose igjenn. Cludter b personlighetsforsyrrelser var det nok masse av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Everybody skrev (6 minutter siden):

De med paranoid schizofreni som dreper, har de også litt psykopati siden de dreper eller har ikke det noen relevans?

Grunnpersonøogjet og rus spiller nok inn. Kombinert voldelige trekk+rus+paranoid schizofreni+umedisinert kan være en farlig kombo. De fleste med schizofreni et faktisk oftere offer for vold enn voldelige selv.

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (33 minutter siden):

Fordi hun stakk med kniv og dtepte en ung kvinne som jobbet der med livet foran seg. Selv har jeg paranoid schizofreni, men jeg dreper ikke, eller utøver annen vold. Dette kommer av at jeg har empati, og sperrer denne figuren så tydelig manglet.

Når man blir psykotisk så mister man jo virkelighetssansen. 

At du som har schizofreni ikke kommer til å drepe noen betyr ikke at ikke har med den vil gjøre det eller har gjort det.. 

Anonymkode: 6ff64...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (34 minutter siden):

Fordi hun stakk med kniv og dtepte en ung kvinne som jobbet der med livet foran seg. Selv har jeg paranoid schizofreni, men jeg dreper ikke, eller utøver annen vold. Dette kommer av at jeg har empati, og sperrer denne figuren så tydelig manglet.

Og hadde ikke hun jenta borderline eller var det en annen sak kanskje? 

Anonymkode: 6ff64...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når man blir psykotisk så mister man jo virkelighetssansen. 

At du som har schizofreni ikke kommer til å drepe noen betyr ikke at ikke har med den vil gjøre det eller har gjort det.. 

Anonymkode: 6ff64...144

Nei men da har de en voldelig grunnpersonøoghet. En snill og omtenksom person blir svært sjelden en drapsmann. Selv ikke jeg som er sånn midt i løypen når fet gjelder snill slem tyr til bold og drap fordi mann føler seg forfulgt. Det værste man kan forvente av meg er en dose kjeft og ett vokalt karakterdrap når keg føler meg forfulgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og hadde ikke hun jenta borderline eller var det en annen sak kanskje? 

Anonymkode: 6ff64...144

Jo hun hadde borderline men det utelukker ikke dyssosial. Veldig få med bare eupf dreper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først så ble hun erklært tilregnelig, og så plutselig nå 5 år senere konkluderer de med at hun er utilregnelig og var psykotisk. Hun eller han er nå derfor på sikkerhetsavdelingen på Dikemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...