Gå til innhold

Var behandler alt for ærlig angående selvmordsmetode?

Anbefalte innlegg

Jeg satt på legevakten sammen med behandler grunnet suicidalitet. Vi måtte vente en stund på legevaktslegen så vi snakket da litt. Jeg nevnte da min frustrasjon over alt det de tar fra deg når du blir innlagt og sa da blant annet at x gjenstand umulig kunne brukes til å ta selvmord uansett fordi jeg hadde forsøkt mange ganger. Hun svarte da at det gikk om man virkelig ville. Hun hadde sett det flere ganger.

Var hun for ærlig? Må si jeg ble veldig overrasket over at hun sa det. 

Anonymkode: d3efe...cc0

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg satt på legevakten sammen med behandler grunnet suicidalitet. Vi måtte vente en stund på legevaktslegen så vi snakket da litt. Jeg nevnte da min frustrasjon over alt det de tar fra deg når du blir innlagt og sa da blant annet at x gjenstand umulig kunne brukes til å ta selvmord uansett fordi jeg hadde forsøkt mange ganger. Hun svarte da at det gikk om man virkelig ville. Hun hadde sett det flere ganger.

Jeg tenker at hun bare ga deg en begrunnelse for hvorfor slike gjenstander blir fratatt deg. 

frosken skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at hun bare ga deg en begrunnelse for hvorfor slike gjenstander blir fratatt deg. 

Ja, det har du jo rett i. Men jeg har også blitt fratatt gjenstander jeg virkelig ikke klarer å se for meg hvordan en kan bruke til selvmord eller selvskading i det hele, føler de mer bare gir en nye ideer til selvmord og selvskadings metoder.

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, det har du jo rett i. Men jeg har også blitt fratatt gjenstander jeg virkelig ikke klarer å se for meg hvordan en kan bruke til selvmord eller selvskading i det hele, føler de mer bare gir en nye ideer til selvmord og selvskadings metoder.

I utgangspunktet er jeg enig, men kanskje ikke du tenker på en gjenstand som andre har brukt ved flere anledninger slik at sykehuset ser seg nødt til å inndra disse tingene.

Anonymkode: e2a0f...bcc

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor måtte du på legevakten med psykologen egentlig? De har vel psykiatere på dps som legger folk inn? 

Anonymkode: 2ab37...e0b

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I utgangspunktet er jeg enig, men kanskje ikke du tenker på en gjenstand som andre har brukt ved flere anledninger slik at sykehuset ser seg nødt til å inndra disse tingene.

Ja, jeg skjønner jo veldig godt at de ikke vil ta noen sjanser. Men likevel. I andre land har jeg sett det er vanlig å gi pasientene egne sykehusklær (ikke slik man får i norge, men slike som er laget for at man ikke skal x og y (nevner ikke grunn åpenbart). Så det er jo ikke så veldig ille.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor måtte du på legevakten med psykologen egentlig? De har vel psykiatere på dps som legger folk inn? 

Fordi hun var så bekymret hun ikke ville gå fra meg.

25 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvis det er på tvang så kan ikke psykiatere på DPS legge deg inn uten en legevaktslege eller fastlege, tror jeg. Med mindre man er under tavngsparagraf fra før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...