Gå til innhold

Hvor lenge er det forsvarlig å gå uten søvn når man er bipolar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lite og i hvor lang periode er det ok å få lite søvn? Hvis man ikke har noen medisiner man kan ta?

Anonymkode: bb502...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det veldig kort tid, som regel max en uke, derfor har jeg en regel sammen med psykiater om å ta sovetablett med en gang jeg ikke har sovet en eller to dager.

Anonymkode: b9d69...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært våken i nesten to døgn, og da får jeg hørselshallusinasjoner. Hører kor som synger, og alle lyder blir til stemmer og sanger/melodier. Ganske sprøtt og ikke bra selv om jeg ikke blir redd eller noe. Men det er skummelt å gå uten søvn i flere døgn. Leste at det er en av de tilstandene man ikke kan forske på nettopp fordi det er så farlig å ikke sove på et visst antall dager. Det er litt individuelt hvor lenge man kan gå uten søvn, men jeg ville jo tatt noe å sove på hvis det går halvannet til to døgn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ingen sjanser, og tar derfor ekstra medisiner allerede etter én natt med lite søvn. Med mindre søvnløsheten skyldes veldig kortvarig og forbigående stress selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...