Gå til innhold

Må man alltid behandle hypomani og såfall hvorfor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Må man alltid behandle hypomani og såfall hvorfor?

Anonymkode: 93a15...b1a

Dette har vært et tema blant pasientene på alle kullene jeg har hatt på "bipolarskolen". Konklusjonen har alltid vært den samme: JA.

Begrunnelsen: Den utslitthet og nedtur som kommer etterpå er så tung at det ikke er "verdt det"  å være hypoman uten behandling.

Jeg tror jeg slapp unna den tunge depresjonen som alltid kommer i romjula etter hypomani i desember nettopp fordi jeg for første gang var rask til å ta medisiner. Det gjorde at nedturen ikke ble like ille. Er bare lett deprimert nå, i motsetning til at jeg vanligvis blir lagt inn i romjulen og er dårlig i mange måneder før det snur. 

I sommer ble jeg bare høyere og høyere og mer ute av kontroll helt til jeg etter noen uker/en måned ble medisinert ned på akuttposten. Da var jeg helt utslitt og ble veldig deprimert etterpå. Det er ikke verdt det nei. Men det er etter sommerens hypomani at jeg har begynt å få medisiner for nå vet de i psykiatrien hvor høy jeg kan bli og at det ikke er ønskelig.

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...