Gå til innhold

Frelsesarmeen og de skeive


Worriesome Plenty 2

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2

Har ett søsken som skeiv. Hun mener man ikke bør gi til Frelsesarmeen pga de fryser ut hoMofile i organisasjonen. Da jeg hadde Facebook hadde jeg en venn som var degradert i Frelsesarmeen fordi han var samboer med en mann. Så ja hierarkiet i Frelsesarmeen er anti homofiles rettigheter. Men bør man gi til dem grunnet dette eller la være? 
 

Er det ikke merkelig at så mue av lavterskel rusomsorg er drevet av religiøse? Burde ikke rusomsorgen være nøytral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2

Evangeliesenteret. Blå kors, KirkensSos osv. Hva har rus med religion å gjøre. Kirkens sos har nok ikke problemet med homofile . Men hva med en ateistisk lavterskel for rusmisbrukere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir til Frelsesarmeen. De gjør gode gjerninger.

Livet blir da ikke mye innskrenket om en ikke kan gjøre karriere i armeen. 
De skeive skal ikke legge premissene for all aktivitet i samfunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
kupton skrev (8 minutter siden):

Jeg gir til Frelsesarmeen. De gjør gode gjerninger.

Livet blir da ikke mye innskrenket om en ikke kan gjøre karriere i armeen. 
De skeive skal ikke legge premissene for all aktivitet i samfunnet. 

Synes du det er greit at en som har vært i armeen siden ha n var barn blir degradert fordi han er homofil?

 

forøvrig så ja de gjør mye bra, men de er også en sekt. Feks leide de inn sikkerhetsvakter for å hindre ei som hadde kommet på kant mef de ikke skulle slippe inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan hvem som helst velge å drive rusomsorg da, og Frelelsarmeen har jo en lang historie med å hjelpe mennesker. Riktignok for å spre kristendommen, men folk må jo få støtte dem de vil. 

Jeg støtter ikke Frelselsarmeen, men det er mange andre å velge mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (1 minutt siden):

Synes du det er greit at en som har vært i armeen siden ha n var barn blir degradert fordi han er homofil?

 

forøvrig så ja de gjør mye bra, men de er også en sekt. Feks leide de inn sikkerhetsvakter for å hindre ei som hadde kommet på kant mef de ikke skulle slippe inn.

De er ikke en sekt. De er verdens nest største hjelpeorganisasjon såvidt jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slutter i NA (Anonyme narkomane) fordi det var for mye hjernevasking om Gud og what not. De samme reglene skulle gjentas hvert møte. Det er synd for jeg satt pris på fellesskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Kashmir skrev (1 time siden):

De er ikke en sekt. De er verdens nest største hjelpeorganisasjon såvidt jeg vet. 

Etter den logikken er ikke Jehovas Vitner en sekt heller da, for de er jo så store. Alt organisert religiøst er sekterisk.

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (Akkurat nå):

Etter den logikken er ikke Jehovas Vitner en sekt heller da, for de er jo så store.

Nå er vel ikke JV en hjelpeorganisasjon heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Nå er vel ikke JV en hjelpeorganisasjon heller. 

Frelsesarmeen er ett trosamfunn der å hjelpe er en del av religionen. Mat og såpe først og så kristenliv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Foresten rart at du @kashmir er så villig til å se bort i fra diskriminering av skeve i den grad du er så woke.

 

jeg kaller alle som diskriminerer pga religion sekt. På den måten er det ikke forskjell på JV og Frelsesarmeen. Eller den rasistiske religionen Islam. Der ikke-muslimer erfhimmu og skal betale ekstra skatt samt holde seg unns muslimske kvinner. Du er hjernevasket.

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (5 minutter siden):

Frelsesarmeen er ett trosamfunn der å hjelpe er en del av religionen. Mat og såpe først og så kristenliv.

 

Det er et helt åpent trossamfunn, og de er jo ute i samfunnet i motsetning til JV. Er virkelig dette noe å diskutere? 

Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden):

Foresten rart at du @kashmir er så villig til å se bort i fra diskriminering av skeve i de grad du er så woke.

Nå skrev jeg lenger opp i tråden at jeg ikke støtter Frelsesarmeen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Det er et helt åpent trossamfunn, og de er jo ute i samfunnet i motsetning til JV. Er virkelig dette noe å diskutere? 

Nå skrev jeg lenger opp i tråden at jeg ikke støtter Frelsesarmeen. 

Du fremstiller FA som verdens nest største hjelpeorganisasjon og det stemmer sikkert men målet er å vinne ‘sjeler’ akrurstt som JV bare at de gjør Det på forskjellige måter. Tror du de som blir med i JV er så forskjellige fra de som blir med i FA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden):

Du fremstiller FA som verdens nest største hjelpeorganisasjon og det stemmer sikkert men målet er å vinne ‘sjeler’ akrurstt som JV bare at de gjør Det på forskjellige måter. Tror du de som blir med i JV er så forskjellige fra de som blir med i FA?

Jeg er bare saklig! Når du påstår at de er en sekt, så må jeg jo få minne om at de er en stor hjelpeorganisasjon( som da altså nødvendigvis  er ute i samfunnet) En sekt er jo ikke det, de holder seg for seg selv. Selv om jeg ikke støtter Frelsesarmeen, så har jeg ikke noe behov for å fare med løgn om dem. 

Jeg har ikke vært involvert hverken med JV eller Frelsesarmeen, så hvor forskjellige de er og ikke har jeg ikke så mye formening om, annet enn det som blir diskutert og skrevet om offentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Kashmir skrev (8 minutter siden):

Jeg er bare saklig! Når du påstår at de er en sekt, så må jeg jo få minne om at de er en stor hjelpeorganisasjon( som da altså nødvendigvis  er ute i samfunnet) En sekt er jo ikke det, de holder seg for seg selv. Selv om jeg ikke støtter Frelsesarmeen, så har jeg ikke noe behov for å fare med løgn om dem. 

Jeg har ikke vært involvert hverken med JV eller Frelsesarmeen, så hvor forskjellige de er og ikke har jeg ikke så mye formening om, annet enn det som blir diskutert og skrevet om offentlig. 

Religion er roten til mye vont. Det går ikke an å kvalitetsbedømme dem. Enten er man partisk eller så er man preget av media og rykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frelsesarmeen har vært omdiskutert blant skeive grupper på grunn av sin kristne tro og lære, som noen skeive mener kan være diskriminerende og homofob. Organisasjonen har imidlertid signalisert at den ønsker å være en inkluderende og aksepterende organisasjon, og har blant annet revidert sin offisielle holdning til homofili og vedtatt en policy som sier at alle mennesker uansett seksuell orientering skal behandles med respekt og verdighet. Frelsesarmeen har også et såkalt "skeivt korps" (engelsk: "LGBT+ Corps") som arbeider for å inkludere og støtte skeive mennesker i Frelsesarmeen. Dette korpset ble etablert i 1993, og består av medlemmer av Frelsesarmeen som selv er skeive eller støtter skeives rettigheter. Korpset arrangerer møter og aktiviteter for skeive medlemmer av Frelsesarmeen, og jobber for å øke skeives synlighet og aksept i organisasjonen.

Anonymkode: 62ec7...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Frelsesarmeen har vært omdiskutert blant skeive grupper på grunn av sin kristne tro og lære, som noen skeive mener kan være diskriminerende og homofob. Organisasjonen har imidlertid signalisert at den ønsker å være en inkluderende og aksepterende organisasjon, og har blant annet revidert sin offisielle holdning til homofili og vedtatt en policy som sier at alle mennesker uansett seksuell orientering skal behandles med respekt og verdighet. Frelsesarmeen har også et såkalt "skeivt korps" (engelsk: "LGBT+ Corps") som arbeider for å inkludere og støtte skeive mennesker i Frelsesarmeen. Dette korpset ble etablert i 1993, og består av medlemmer av Frelsesarmeen som selv er skeive eller støtter skeives rettigheter. Korpset arrangerer møter og aktiviteter for skeive medlemmer av Frelsesarmeen, og jobber for å øke skeives synlighet og aksept i organisasjonen.

Anonymkode: 62ec7...dd2

Vel de skeve jeg kjenner er enten degradert hvis medlem, eller i opposisjon hvis skeive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 time siden):

Jeg gir til Frelsesarmeen. De gjør gode gjerninger.

Livet blir da ikke mye innskrenket om en ikke kan gjøre karriere i armeen. 
De skeive skal ikke legge premissene for all aktivitet i samfunnet. 

Mener du at de skeive legger premisser for aktivitet rundt seg?  Jeg gir også til Frelsesarmeen fordi de gjør mye for de svake i samfunnet.  Min erfaring er at mange er så overstrømmende positive overfor de skeive at det blir kunstig.  Jeg har en datter som har kone og to barn uten far.  De som forteller meg at dette er helt problemfritt og at jeg hadde fordommer da jeg ikke syntes dette var helt lett i begynnelsen, de er helt ute på viddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt hvorfor mennesker absolutt skal være medlemmer av organisasjoner/foreninger som ikke setter pris på dem. Det finnes da flust med gode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
kupton skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri skjønt hvorfor mennesker absolutt skal være medlemmer av organisasjoner/foreninger som ikke setter pris på dem. Det finnes da flust med gode alternativer.

Akkurat der er jeg helt enig. Å ville være med i noe som ikke akeperer dem, hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...