Gå til innhold

anatomiske eller runde inlegg (ønsker dr.Kveims synspunkt)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å ta en brystforstørrende operasjon til høsten. Etter å ha undersøkt mye på nettet føler jeg at jeg vet relativt mye om temaet.

Men det er ikke alltid lett å sile ut "reklame" fra fakta.

På veldig mange steder står det at anatomiske innlegg gir det mest naturlige resultatet, og dette høres jo logisk ut.

Style 410 anatomiske innlegg skal ikke gi så mye "upper pole fullness" . Dette høres perfekt ut for meg, siden jeg ønsker en naturlig overgang, med litt naturlig heng på brystet.

Men etter å ha undersøkt på "The American Society for Aesthetic Plastic Surgery " fant jeg dette:

"Surprisingly, in a radiograph study, plastic surgeon Robert S. Hamas, MD, deemed the round saline implant to be more "anatomical" than the so-called anatomical saline implant: He determined that round and anatomical saline implants have similar teardrop shapes and essentially the same proportions relative to height and volume when the patient is in an upright position, but that round implants behave more like a natural breast when the patient is lying down. "When both the upright and the recumbent implant shape is considered, the round implant is the more 'anatomical,'" says Dr. Hamas. "

Slik jeg forstår det vill runde implantater synke litt sammen slik at de får en naturlig form (vel og merke hvis man ikke overfyller dem). Er det da verd å betale ekstra for anatomiske implantater, neppe.

Så hva skal jeg tro på?

Mine mål er forresten 65 kg, 170cm høy, 81 cm rundt brystkassa, 95 cm rundt brystene, relativt faste b cup bryster. Jeg er 23 år og har ikke hatt barn.

Er svært takknemmelig for eventuelle svar.

mvh tillamarie

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Tross din grundige research forstår jeg at du finner dette temaet forvirrende.

Nøkkelen til forståelse ligger nok i at implantater av forskjellig størrelse og fasong gir helt ulike resultater hos en pasient sammenlignet med en annen.

Derfor må man se deg for å kunne gi et fornuftig svar om hvordan de forskjellige vil virke hos deg. se forøvrig hva som står om temaet på www.kveim.no

• 3 uker senere...

Hvorfor skal du putte noe inn i brystene dine? Ut fra de tallene du oppgir høres det ut som om du har helt perfekte bryster! Jeg ville gjerne hatt et par faste b-cups.... Det er _ikke_ særlig praktisk å ha større bryster enn det skjønner du, vanskelig å finne bh'er som passer, for ikke å snakke om overdeler med knapping (det spriker!) og badetøy!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...