Gå til innhold

Hvorfor tåler man så mye mindre når man har en lidelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aner ikke. Jeg tålte veldig mye mer før, men etter sammenbruddet mitt så har kapasiteten vært i varierende lav grad. I forhold til slik det var. 

Vi bruker vel så mye energi på å håndtere lidelsen at det ikke er energi igjen til alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg vel nesten litt selv? Det går så mye energi til lidelsen at det er ikke så mye kapasitet igjen til så mye annet. 

Begeret er allerede mer enn halvfullt så det skal ikke så mye påfyll til før det renner over.

Anonymkode: e6b94...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var deprimert og hadde mye angst, så takket jeg min skaper ( hvem det nå er ) for at jeg har de interessene jeg har. Jeg leste mye, og de bøkene jeg leste da betyr noe helt spesielt for meg. De ga meg veldig mye. Og så maler jeg, og det var også en kilde til å få mer energi! Ellers hadde jeg hund den gangen og gikk lange turer langs sjøen. 

Jeg tror det er viktig å gjøre ting selv om man ikke har motivasjon eller særlig energi. Om det bare er å rydde kjøkkenbenken. Alt som blir gjort hjelper på den psykiske helsen. Ikke sette så høye krav til seg selv, men ett : gjør en ting hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...