Gå til innhold

Når man har så lite hemmende psykotiske symptomer at man er usikker om antipsykotika er verdt det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er situasjonen jeg er i. De er liksom ikke altoppslukende, jeg klarer å gjøre normale ting (som å gå på butikken, lage mat, kjøre bil), men jeg gråter hver dag. Hva gjør man? 

Anonymkode: 39357...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, de fleste med psykotiske symptomer klarer å gå i butikken, lage mat og kjøre bil. Det er bare at man kan få mange vrangforestillinger som påvirker måten man tenker på og for eksempel kommuniserer med andre. Det er ikke lett å se på en person at han har psykotiske symptomer hvis man ikke forteller noen om det, men det er først når man begynner på medisin at man får det mye bedre innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (13 minutter siden):

Vel, de fleste med psykotiske symptomer klarer å gå i butikken, lage mat og kjøre bil. Det er bare at man kan få mange vrangforestillinger som påvirker måten man tenker på og for eksempel kommuniserer med andre. Det er ikke lett å se på en person at han har psykotiske symptomer hvis man ikke forteller noen om det, men det er først når man begynner på medisin at man får det mye bedre innvendig.

Hvilken går du på og hvor lang tid tok det før du ble bedre innvendig? 

Anonymkode: 39357...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar Latuda, Seroquel og Effexor. Det hjelper antidepressivt og antipsykotisk. Jeg har prøvd en del andre medisiner før jeg landet på den komboen. Kanskje du må prøve noen flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (18 minutter siden):

Hvorfor gråter du? Fordi du er deprimert? Eller på grunn av psykotiske symptomer? I så fall, hvilke?

Pga mange ting, men generelt sett pga et ikke-eksisterende liv. 

Anonymkode: 39357...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (Akkurat nå):

Jeg tar Latuda, Seroquel og Effexor. Det hjelper antidepressivt og antipsykotisk. Jeg har prøvd en del andre medisiner før jeg landet på den komboen. Kanskje du må prøve noen flere?

Er seroquel bare i sovepilledose eller er det høy dose på den og? Tenkte siden du tar både Latuda og den? 

Anonymkode: 39357...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er seroquel bare i sovepilledose eller er det høy dose på den og? Tenkte siden du tar både Latuda og den? 

Anonymkode: 39357...a2b

Det er 150mg, så ganske liten dose. Det hjelper antipsykotisk og for å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er situasjonen jeg er i. De er liksom ikke altoppslukende, jeg klarer å gjøre normale ting (som å gå på butikken, lage mat, kjøre bil), men jeg gråter hver dag. Hva gjør man? 

Anonymkode: 39357...a2b

Tar du antipsykotika allerede? Kanskje derfor du er såpass bra?

Anonymkode: db0f2...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (43 minutter siden):

Det er 150mg, så ganske liten dose. Det hjelper antipsykotisk og for å sove.

Hjelpes det er jo høy dose. Jeg tar 25mg å det er mer enn nok for å få sove. Men med så høy dose så hjelper den vel antipsykotisk også så da burde du vel ihvertfall være kvitt symptomene med 2 antipsykotika 

 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tar du antipsykotika allerede? Kanskje derfor du er såpass bra?

Anonymkode: db0f2...4e8

Nei kun seroquel 25mg 

Anonymkode: 39357...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hjelpes det er jo høy dose. Jeg tar 25mg å det er mer enn nok for å få sove. Men med så høy dose så hjelper den vel antipsykotisk også så da burde du vel ihvertfall være kvitt symptomene med 2 antipsykotika 

 

Nei kun seroquel 25mg 

Anonymkode: 39357...a2b

Seroquell 25 mg har ikke antipsykotisk effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...