Gå til innhold

utro


Gjest snippen

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop fått vite at min samboer som jeg har 2 barn med har hatt et langvarig forhold til en annen mann.

Dette tok slutt for 5 år siden sier hun. Hun har også et par ganger hatt trekant med en vennine og andre menn. Grunnen til at hun nå har stått frem og fortalt meg dette er at hun vil starte med "blanke ark"

da jeg ble konfrontert med dette for 3-4 uker siden klarte jeg og svelge det og vi ble enige om å fortsette , vi var jo glad i hverandre + at vi har 2 barn.

Nå har det gått en tid og jeg føler at jeg har summet meg litt, og ikke minst begynt å tenke igjennom saken.

jeg vet at det kanskje er feil av meg men jeg er ikke lenger sikker på om våre to barn er Våre. Føler også at jeg daglig kommer opp i situasjoner som ripper opp sårene.

jeg er heller ikke uten skyld. Jeg var en gang for et år siden med en jente hjem hvor det endte med at hun ga meg en avsugning. Dette fortalte jeg til jenta mi, og etter endel diskusjoner godtok hun mitt sidesprang.

Det hadde vært fint om noen hadde synspunkter råd ,,,eller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest opplevd utroskap

For ca en og en halv måned siden fikk jeg vite at min ektefelle hadde et alvorlig (?) forhold til en annen som han kunne " snakke lettere med". Jeg fikk et skikkelig sjokk, det var veldig uventet..Han trodde jeg ville ha skilsmisse osv..jeg var fra meg av sorg og ønsket han tilbake for enhver pris. i tiden etter har det gått opp og ned, og jeg lurer på om ekteskapet kan bli bra igjen? Får profesjonell hjelp på familievernkontoret, anbefales! Sorgen og mistenksomheten håper jeg vil blekne etterhvert, men det vil alltid være der og komme opp ved konfliktsituasjoner osv. Det er trist og sårt og gjør vondt.Med vilje til å tilgi kan en lykkes, men jeg vet ikke hva som er den beste løsningen på sikt. Føler at den trygge havnen er borte for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca en og en halv måned siden fikk jeg vite at min ektefelle hadde et alvorlig (?) forhold til en annen som han kunne " snakke lettere med". Jeg fikk et skikkelig sjokk, det var veldig uventet..Han trodde jeg ville ha skilsmisse osv..jeg var fra meg av sorg og ønsket han tilbake for enhver pris. i tiden etter har det gått opp og ned, og jeg lurer på om ekteskapet kan bli bra igjen? Får profesjonell hjelp på familievernkontoret, anbefales! Sorgen og mistenksomheten håper jeg vil blekne etterhvert, men det vil alltid være der og komme opp ved konfliktsituasjoner osv. Det er trist og sårt og gjør vondt.Med vilje til å tilgi kan en lykkes, men jeg vet ikke hva som er den beste løsningen på sikt. Føler at den trygge havnen er borte for alltid.

Hvis du mistenker at barna kanskje ikke er dine, ville jeg konfrontert henne med det, og eventuelt funnet ut av det.

MEN ha en ting i tankene:

Hvor glad er du i barne? Hva ville du gjort om du fant ut at de ikke var dine? Hva ville du da følt for de?

Min mening er: om du klarer det, lev i uvisshet. Uansett om de er dine eller ikke, føler du vel at det er DU som er faren deres, og de føler vel det samme?

eh...ja... (did this make sense?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mistenker at barna kanskje ikke er dine, ville jeg konfrontert henne med det, og eventuelt funnet ut av det.

MEN ha en ting i tankene:

Hvor glad er du i barne? Hva ville du gjort om du fant ut at de ikke var dine? Hva ville du da følt for de?

Min mening er: om du klarer det, lev i uvisshet. Uansett om de er dine eller ikke, føler du vel at det er DU som er faren deres, og de føler vel det samme?

eh...ja... (did this make sense?)

Excuse me for being so old-fashioned, men hvorfor mä dere absolutt sette barn til verden hvis dere synes det er viktigere ä bli sugd av andre og ha trekant her og der - istedetfor ä bruke energien pä ä skape et godt forhold med kommunikasjon og närhet?!

Kanskje ikke sä rart at dagens ungdom ofte er ute ä kjöre..

Grow up!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nottinghill

Det er mange som sier: En gang utro, alltid utro...

Og dette tror jeg kan ha noe i seg. Det er ivertfall noe å tenke over.

Jeg syns også du bør tenke over at ho gikk så langt som å ha sex med flere personer på en gang. Det er et tegn på at ho ikke bare var utro i "et svakt øyeblikk" men at ho også planla dette og kanskje liker å leve ut fantasiene sine.

Sier ikke at du skal forlate ho. Det er kun du selv som kan vite om du skal gjøre eller ikke. Men ivertfall, tenk grundig igjennom ting før du fortsetter forholdet med denne kvinnen. Og hvorfor fikk du oralsex fra ei jente? Da kan du vel ikke elske den du er sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Kjære snippen!

Dette høres ikke lett ut. Jeg forstår at du er urolig. Tror du at bekymringen din vil forsvinne av seg selv? Jeg er redd den muligens kan ta motsatt retning om du ikke lufter saken ut.

Det høres ut som om dere begge to kan bidra til oppklaring av fortid og graps. Jeg tror halvmørke og utydelig historier som begynner å bite seg fast i oss, må opp i lyset. Du sier at hun vil starte med blanke ark. Vil du det også? I så fall er dere kanskje klare for parterapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...