Gå til innhold

Hvordan beregner man gjeldsrenter på skattekortet ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Et spørsmål til : Hvordan fastsettes formuesverdi av fritidsbolig. 30 % av det vi kjøpte for eller 30% av hva taksten var ? 

Herregud! , som jeg hater å drive med slike ting som dette her. 😒

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
ISW skrev (2 minutter siden):

Hei,

Det du betaler i måneden i renter på lån du er hovedlåntaker på x 12. 

Takk ! 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Et spørsmål til : Hvordan fastsettes formuesverdi av fritidsbolig. 30 % av det vi kjøpte for eller 30% av hva taksten var ? 

Herregud! , som jeg hater å drive med slike ting som dette her. 😒

Men dere kjøpte brukt fritidsbolig, ikke sant? Tipper formuesverdien står i prospektet. For 2022 skal formuesverdien av fritidsboliger settes 25 prosent høyere enn det formuesverdien var i 2021. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
morsan skrev (1 minutt siden):

Men dere kjøpte brukt fritidsbolig, ikke sant? Tipper formuesverdien står i prospektet. For 2022 skal formuesverdien av fritidsboliger settes 25 prosent høyere enn det formuesverdien var i 2021. 

Ups, da har jeg gjort feil og har allerede sendt inn. Blir aggresiv av å holde på med slikt. Måtte ut å lufte meg etterpå ;)

Jeg har også delt formuesverdien i 2 iom at vi er 2 som eier. Tror det ble bare tull det jeg gjorde. Jeg tok 30 prosent av de vi kjøpte for og delte i 2 . Hytta var ferdig i 2021 og ble brukt en liten stund før vi overtok og formuesverdien står sikkert i prospektet ja. Tenkte ikke på det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Ups, da har jeg gjort feil og har allerede sendt inn. Blir aggresiv av å holde på med slikt. Måtte ut å lufte meg etterpå ;)

Jeg har også delt formuesverdien i 2 iom at vi er 2 som eier. Tror det ble bare tull det jeg gjorde. Jeg tok 30 prosent av de vi kjøpte for og delte i 2 . Hytta var ferdig i 2021 og ble brukt en liten stund før vi overtok og formuesverdien står sikkert i prospektet ja. Tenkte ikke på det. 

 

Går an å sende inn på nytt hvis du vil. :) Men det er jo bare for skattekortet, og det har vel begrenset betydning på skattetrekket, eller hva? Skal ha ganske mye positiv formue for at det får så veldig utslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...