Gå til innhold

Noen som har hatt synshallusinasjoner her? Innser man som oftest at det ikke er ekte, eller?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har hatt det en del for flere år siden.  Det kom plutselig varte noen måneder og forsvant igjen like plutselig som det kom. Det føltes veldig ekte ut ja ,akkurat like virkelig som alt annet en opplever.  Kan ta et eksempel.  Jeg ser en blomsterpotte komme svevende igjennom luften i stor fart i mot meg som om den er kastet på meg.  Jeg dukker ned for å ikke bli truffet. Når jeg ser opp igjen er det ingen blomsterpotte der, først da forstår jeg at situasjonen ikke er virkelig, for det er ingen blomsterpotte der. 

Anonymkode: 35f4a...3e8

AnonymBruker
Everybody skrev (24 minutter siden):

Jeg trodde det var ekte. Så masse innsekter.

Så utrolig fælt. Kunne du høre/føle dem også eller så du dem bare? Og var det medisiner som gjorde at du kom ut av det og sluttet ha hallusinasjoner?

Anonymkode: 109b9...818

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (22 minutter siden):

Trodde også det var ekte. 

Så fælt å høre. Hva var det du så? Og kunne du høre/føle det også eller så du dem bare? Og var det medisiner som gjorde at du kom ut av det og sluttet ha hallusinasjoner?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har hatt det en del for flere år siden.  Det kom plutselig varte noen måneder og forsvant igjen like plutselig som det kom. Det føltes veldig ekte ut ja ,akkurat like virkelig som alt annet en opplever.  Kan ta et eksempel.  Jeg ser en blomsterpotte komme svevende igjennom luften i stor fart i mot meg som om den er kastet på meg.  Jeg dukker ned for å ikke bli truffet. Når jeg ser opp igjen er det ingen blomsterpotte der, først da forstår jeg at situasjonen ikke er virkelig, for det er ingen blomsterpotte der. 

Det må ha vert skremmende. Kunne du høre/føle det også eller så du bare blomsterpotten? Og så du flere ting? Eller var det alltid det samme du så hele tiden?

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så fælt å høre. Hva var det du så? Og kunne du høre/føle det også eller så du dem bare? Og var det medisiner som gjorde at du kom ut av det og sluttet ha hallusinasjoner?

Det var rusutløst psykose så det gav seg når jeg sov av meg rusen.

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Det var rusutløst psykose så det gav seg når jeg sov av meg rusen.

Det var jo bra at det forsvant av seg selv da. Men hva så du?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det må ha vert skremmende. Kunne du høre/føle det også eller så du bare blomsterpotten? Og så du flere ting? Eller var det alltid det samme du så hele tiden?

Så flere ting ja ,ikke det samme hver gang.  Jeg har også kunne føle og høre ting, for eksempel så trodde jeg en gang at jeg hadde blitt skutt, hørte det smalt som et skudd , og så kjente jeg  blodet renne nedover kroppen. Klart du blir veldig redd når det skjer, men fordi det varer så kort så får ikke redselen sette seg ordentlig.

Hørsels hallusinasjoner er det eneste som har vært de samme over tid , og kan vare lenge. Noe av det som ble sagt var det samme og så var det andre ting som var nytt.

Jeg har aldri brukt rus da , så dette var ikke rus utløste hallusinasjoner, tror det kan være litt forskjellig på de som kommer av rus og de som kommer av psykose lidelser. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det var jo bra at det forsvant av seg selv da. Men hva så du?

Spøkelser, skikkelser/demoner, politibiler utenfor hjemmet, politifolk, jeg har hatt masse rar sminke i ansiktet, kompis hadde knallblått hår etc. Alt fra skumle ting til ikke skumle ting. 

Ja og noen folk i 50-tallsklær som danset. Som om det var i en slik gammeldags film hvor det hakker litt. Da var det ikke rus i bildet, men Imovane. 

På Orfiril har gangene vrengt seg og snurret rundt og dørene har kommet ut i gangen som om de skulle ta meg. Ingen rus da heller.pluss at jeg så dobbelt. Måtte slutte på den medisinen uansett for reagerte dårlig på den. 

Endret av Glitter

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...