Gå til innhold

Kan alkohol gjøre at man kommer mer i kontakt med følelsene sine og føler følelser sterkere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min erfaring er at en liten stund så blir alt litt bedre. Men jo mer jeg drikker forsterker det alt det vonde, og personlig går det som regel dårlig. Alkohol er nok ingen god metode å bruke egentlig 

Anonymkode: bfcea...c4f

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min erfaring er at en liten stund så blir alt litt bedre. Men jo mer jeg drikker forsterker det alt det vonde, og personlig går det som regel dårlig. Alkohol er nok ingen god metode å bruke egentlig 

Så kjipt... Drikker du ofte?

Anonymkode: d9937...966

AnonymBruker

Så kjipt... Drikker du ofte?

Ikke egentlig, bevist. Men sliter med å holde meg unna når jeg har d vanskelig.

Hva er d som gjør deg desperat?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke egentlig, bevist. Men sliter med å holde meg unna når jeg har d vanskelig.

Hva er d som gjør deg desperat?

Det er kaos på innsiden akkurat nå. Trenger å få utløp for følelsene... det er nesten så det gjør fysisk vondt 😥

AnonymBruker

Det er kaos på innsiden akkurat nå. Trenger å få utløp for følelsene... det er nesten så det gjør fysisk vondt 😥

Jeg skulle ønske jeg kunne komme med noen gode råd. 😔 Men har egentlig ikke funnet en god metode selv. Men kjenner igjen d du beskriver😥 Har du noen nære personer du kunne vært sammen med?

Annonse

AnonymBruker

Jeg skulle ønske jeg kunne komme med noen gode råd. 😔 Men har egentlig ikke funnet en god metode selv. Men kjenner igjen d du beskriver😥 Har du noen nære personer du kunne vært sammen med?

Nei, dessverre. Jeg bor alene og det er ett stykke til foreldrene mine om jeg skulle vert med dem. Det er jo litt sent i tillegg til at jeg ikke vil være til bry eller bekymre dem.

AnonymBruker

Nei, dessverre. Jeg bor alene og det er ett stykke til foreldrene mine om jeg skulle vert med dem. Det er jo litt sent i tillegg til at jeg ikke vil være til bry eller bekymre dem.

Skjønner. Har du prøvd å ringe mental helse f.eks? Noen ganger kan d hjelpe å bare snakke med noen.

AnonymBruker

Skjønner. Har du prøvd å ringe mental helse f.eks? Noen ganger kan d hjelpe å bare snakke med noen.

Ja, jeg har forsøkt en gang. Synes ikke det hjalp da (har i tillegg litt telefonskrekk), men kunne jo alltids forsøke igjen.

Folk drikker vel for å slippe unna følelser? Men det kommer jo litt an på formen når man drikker også. Hvis du er desperat så tror jeg at du gjør lurt i å holde deg unna, men klart, drikker du nok og finner på noen sprell så vil du sikkert komme i god kontakt med angsten i morgen  ihvertfall. 

Men alvorlig talt så er alkohol ikke å anbefale som medisin hverken for det ene eller det andre. 

Endret av Kashmir
AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Folk drikker vel for å slippe unna følelser? Men det kommer jo litt an på formen når man drikker også. Hvis du er desperat så tror jeg at du gjør lurt i å holde deg unna, men klart, drikker du nok og finner på noen sprell så vil du sikkert komme i god kontakt med angsten ihvertfall. 

Men alvorlig talt så er alkohol ikke å anbefale som medisin hverken for det ene eller det andre. 

Nei, skjønner jo at det ikke er å anbefale, men det skader vel ikke prøve som ett engangstilfelle?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, skjønner jo at det ikke er å anbefale, men det skader vel ikke prøve som ett engangstilfelle?

Det kan det fint gjøre. Hva er problemet da? 

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Det kan det fint gjøre. Hva er problemet da? 

Hva mener du med hva er problemet? Det som jeg sliter med er at det nesten det gjør fysisk vondt så jeg må få utløp for følelsene på en eller annen måte.

Annonse

AnonymBruker

Hva slags følelser er det du vil få utløp for?

Anonymkode: 46479...c0d

Alle de vonde følelsene. Sinne. Sorg- Smerte. Tristhet.

AnonymBruker

Alle de vonde følelsene. Sinne. Sorg- Smerte. Tristhet.

Kan det hjelpe å se en trist film? Det kan få i gang tårene hos meg og gi meg tilgang til smerte jeg bærer på. 

AnonymBruker

Kan det hjelpe å se en trist film? Det kan få i gang tårene hos meg og gi meg tilgang til smerte jeg bærer på. 

Ja. Kanskje det. Det har ikke fungert før, men det skader jo ikke prøve på nytt. Har du forslag til film?

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva mener du med hva er problemet? Det som jeg sliter med er at det nesten det gjør fysisk vondt så jeg må få utløp for følelsene på en eller annen måte.

Hva tenker du skal skje om du drikker? Hva gjør du med sinnet da? 

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Hva tenker du skal skje om du drikker? Hva gjør du med sinnet da? 

Jeg vet ikke helt hva jeg tror, Man blir jo kanskje mer glad?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja. Kanskje det. Det har ikke fungert før, men det skader jo ikke prøve på nytt. Har du forslag til film?

Det må du nesten se litt på selv, det er du som vet hva som treffer og går innpå deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...