AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 Del Skrevet 5. januar 2023 Jeg får stadig beskjed om at jeg er for følsom, og nå nylig at jeg er overfølsom. Dette kan stemme. Jeg har alltid vært følsom helt siden jeg var barn.. Jeg bare føler dette blir litt brukt mot meg. Hvis jeg reagerer med sinne eller irritasjon på noe noen har sagt eller gjort, blir jeg kalt overfølsom. Samme om jeg er lei meg for noe som har blitt gjort mot meg. Jeg vil så gjerne bli tatt seriøst, men føler meg ofte avfeid når jeg snakker om mine følelser. Så, det er blitt til at jeg holder det inni meg så langt det går, ofte til et punkt hvor jeg ender opp med å ikke klare det mer og da overreagerer jeg selvfølgelig. Hvordan blir jeg kvitt dette problemet? Hvordan kan jeg stole på min egen dømmekraft eller vite hva som er ok å reagere på eller ikke? Jeg vil ikke ha det på denne måten.. Jeg forstår jo at jeg må bli mer tykkhudet, men det har vært forsøkt hele mitt liv å få meg mer tykkhudet. For meg fungerer det bare mot sin hensikt.. Jeg har så mye sinne og innestengte følelser i meg. Og alt dette går over i en slags passiv likegyldighet for jeg vet jeg ikke kan få utløp for disse følelsene. Jeg tror jeg er ferdig med noe, også dukker det plutselig opp i bevisstheten igjen. Noen andre som har dette problemet? Anonymkode: db43b...b5b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/470397-overf%C3%B8lsomhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.