Gå til innhold

Hvordan holde ut og fungere best mulig på jobb i morgen uten søvn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg takler veldig dårlig ingen eller lite søvn. Må på jobb i morgen og jeg er ganske så sikker på at jeg ikke klarer å sove noe den timen som er igjen før jeg må stå opp. Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 9bfdc...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare akseptere at morgendagen (i dag) blir tøff, holde ut gjennom jobb. Ikke sove når du kommer hjem - hvis du må ta en kort powernap på 20 minutter, ikke mer. Så hangler du deg gjennom dagen til du kan legge deg tidlig og forhåpentligvis da være så trøtt at du sovner fort.

Det er i hvert fall jeg gjør og funker bra på meg for å beholde døgnrytmen. Verste man kan gjøre er å sove flere timer når man kommer hjem. Da får man ikke sove når man legger seg igjen også har man det gående.

Anonymkode: ab16a...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bare akseptere at morgendagen (i dag) blir tøff, holde ut gjennom jobb. Ikke sove når du kommer hjem - hvis du må ta en kort powernap på 20 minutter, ikke mer. Så hangler du deg gjennom dagen til du kan legge deg tidlig og forhåpentligvis da være så trøtt at du sovner fort.

Det er i hvert fall jeg gjør og funker bra på meg for å beholde døgnrytmen. Verste man kan gjøre er å sove flere timer når man kommer hjem. Da får man ikke sove når man legger seg igjen også har man det gående.

Anonymkode: ab16a...792

Takk for gode råd! Satser på jeg får sove bedre til kvelden i dag.

Anonymkode: 9bfdc...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Takk for gode råd! Satser på jeg får sove bedre til kvelden i dag.

Anonymkode: 9bfdc...279

Se fram til du er ferdig, ta noe du liker å spise og gled deg til søvn etterpå! 
Jeg gjemmer meg selv i bilen utenfor jobb og bare gleder meg til å bli ferdig m dagen selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gjemmer deg i bilen? Da er det vel på tide å bytte jobb. 

Anonymkode: 3c3ac...6e2

Det gikk av min egen tid, så ingen unnasluntring, men det sier kanskje sitt om formen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (8 minutter siden):

Søvn er noe forbanna dritt enkelt og greit

Enig får aldri sove før jeg må stå opp. Btw lenge siden jeg har sett deg. Hvor ble du av ?

Anonymkode: 786bf...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Enig får aldri sove før jeg må stå opp. Btw lenge siden jeg har sett deg. Hvor ble du av ?

Anonymkode: 786bf...2cb

Har jo vært innom nå og da. Bare ikke like ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Enig får aldri sove før jeg må stå opp. Btw lenge siden jeg har sett deg. Hvor ble du av ?

Anonymkode: 786bf...2cb

Sover du lenge på fridagene ? 
Jeg hadde det slik før. 
Du kan prøve melatonin, hjelper å sovne inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Har jo vært innom nå og da. Bare ikke like ofte.

Det var synd. Savner å se deg her. 

Anonymkode: 786bf...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Sover du lenge på fridagene ? 
Jeg hadde det slik før. 
Du kan prøve melatonin, hjelper å sovne inn

Melatonin hjelper meg ingenting. Burde fått narkose ! 

Anonymkode: 786bf...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var synd. Savner å se deg her. 

Anonymkode: 786bf...2cb

Hva savner du?     Tror de fleste her er glad de ikke ser meg like ofte 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Hva savner du?     Tror de fleste her er glad de ikke ser meg like ofte 😛

Savner de gode diskusjonene vi har. Du har ofte gode saklige svar. Ikke tenk på de andre. Liker ikke alle jeg heller. Men du var her når jeg ble medlem her og jeg husker godt deg. 

Anonymkode: 786bf...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Savner de gode diskusjonene vi har. Du har ofte gode saklige svar. Ikke tenk på de andre. Liker ikke alle jeg heller. Men du var her når jeg ble medlem her og jeg husker godt deg. 

Anonymkode: 786bf...2cb

Haha ja, jeg var alvorlig deprimert da jeg ble medlem her så jeg postet mye i sinne og sånt. Litt flau over ting jeg skrev nå.. men det er så dødt her at det er ikke så mye å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Haha ja, jeg var alvorlig deprimert da jeg ble medlem her så jeg postet mye i sinne og sånt. Litt flau over ting jeg skrev nå.. men det er så dødt her at det er ikke så mye å svare på.

Ikke vær det. Er vel det forumet er for? Skrive om tanker og følelser eller problemer. Eller hvis man vil ha råd eller hjelp til noe. Jeg bruker det sånn. Til hjelp. 

Anonymkode: 786bf...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke vær det. Er vel det forumet er for? Skrive om tanker og følelser eller problemer. Eller hvis man vil ha råd eller hjelp til noe. Jeg bruker det sånn. Til hjelp. 

Anonymkode: 786bf...2cb

Det var nok ikke mye til hjelp sånn egentlig. Jeg ble bare mer trigget om andre ikke mente det samme som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Det var nok ikke mye til hjelp sånn egentlig. Jeg ble bare mer trigget om andre ikke mente det samme som meg.

Sånn er jeg også. Og var. 

Anonymkode: 786bf...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søvn er viktig. Dersom du har problemer å sove bør det tas med lege. For å fungere på jobb er det viktig å få ordentlig søvn. 

Anonymkode: e82cb...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Les boken til Matthew Walker og få litt mer innsikt i hva søvn betyr for ditt liv og din helse. https://www.norli.no/boker/dokumentar-og-fakta/familie-og-helse/hvorfor-vi-sover-1

For meg så ble dette en gamechanger etter å ha hatt søvnproblemer i mange år. Greit å forstå hva som ligger bak og hva konsekvensen er ved å få for lite søvn 

 

Det er kognitiv trening som gjelder - når vi snakker om søvn. Hvis du ikke kommer til målet med det, prøv et legemiddel som ikke gir avhengighet.Har selv hatt god erfaring med et antihistamin som heter Zonat.  I Spania heter dette Dormedina og fåes reseptsfritt i 14 pkn. I Norge er det på resept - og legen din kan skrive dette på blå resept om du har hatt plager over tid. 

Les artikkelen fra Dagens medisin https://marked.dagensmedisin.no/skrevet-av-karo-pharma/sovnvansker-alternativer-til-avhengighetsskapende-preparater/531893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...