Gå til innhold

Er suicidale alltid psykisk syke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Suicidalitet kan forekomme ved alle tilstander der livskvaliteten går i minus og det er mangel på mitigerende/beskyttende faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (16 minutter siden):

Suicidalitet kan forekomme ved alle tilstander der livskvaliteten går i minus og det er mangel på mitigerende/beskyttende faktorer.

Har du opplevd å være suicidal selv noen gang, eller har du hatt nok beskyttende faktorer rundt deg til ikke å bli det?

Anonymkode: 383c2...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du opplevd å være suicidal selv noen gang, eller har du hatt nok beskyttende faktorer rundt deg til ikke å bli det?

Anonymkode: 383c2...67f

Jeg har opplevd at livet har vært kjipt og vanskelig, men jeg har både mange beskyttende faktorer, frykt for døden og mye å leve for. Så jeg har aldri vært suicidal selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Veldig mange tar selvmord impulsivt, gjerne i en blanding av alkohol og kombiner det med en krangel med kjæresten som ender med å bli dumpet. 

Anonymkode: 21f5f...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei. Veldig mange tar selvmord impulsivt, gjerne i en blanding av alkohol og kombiner det med en krangel med kjæresten som ender med å bli dumpet. 

Anonymkode: 21f5f...f2e

Det gjorde en 18 år gammel gutt her for mange år siden. Veldig trist. Jeg tenker på han innimellom. At tenk om han hadde hatt is i magen og ventet til dagen etter. Kanskje han ikke ville vært død da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Veldig mange tar selvmord impulsivt, gjerne i en blanding av alkohol og kombiner det med en krangel med kjæresten som ender med å bli dumpet. 

Kanskje ikke "veldig mange", men noen er det - dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...