Gå til innhold

Jeg sa til kontakten min i kommunen at jeg visste hva jeg burde svare og ikke når hun spurte om de burde være bekymret for meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sa til kontakten min i kommunen at jeg visste hva jeg burde svare og ikke når hun spurte om de burde være bekymret for meg. Jeg sa før hun stilte spørsmålet at jeg ikke ville innlegges og man vet og lærer jo ganske fort hva som fører til innleggelse og ikke... 

Var det dumt sagt av meg?

Anonymkode: 8c34b...030

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hva slags hjelp er du ute etter?

Anonymkode: a61c8...9e9

Hjelp til å bli bedre?

AnonymBruker

Hjelp til å bli bedre?

Men hvordan når du ikke vil legges inn?

AnonymBruker

Samtaler og støtte? Jeg føler at innleggelse bare vil bli brannslukking. 

AnonymBruker

Får du ikke nettopp samtaler og støtte da? Da må du jo være ærlig mot de som skal hjelpe deg, hvis ikke kan de jo ikke hjelpe deg. 

Annonse

AnonymBruker

Får du ikke nettopp samtaler og støtte da? Da må du jo være ærlig mot de som skal hjelpe deg, hvis ikke kan de jo ikke hjelpe deg. 

Jo, det gjør jeg jo. Men kanskje det kunne hjulpet med flere samtaler? Jeg vet jeg må være ærlig og det er jeg også, jeg bare ønsker unngå innleggelse "for en hver pris". 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, det gjør jeg jo. Men kanskje det kunne hjulpet med flere samtaler? Jeg vet jeg må være ærlig og det er jeg også, jeg bare ønsker unngå innleggelse "for en hver pris". 

Ok. Da må du si at du ønsker flere samtaler da. Tettere oppfølging i det daglige. 

AnonymBruker

Ok. Da må du si at du ønsker flere samtaler da. Tettere oppfølging i det daglige. 

Ja, jeg har alt gjort det. En av dem skal ringe meg i morgen. Vet ikke hva som skjer videre etter det da, men mulig de kan ringe oftere eller kanskje få til ett ekstra besøk. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Unnskyld meg, men en innleggelse er for det aller meste bare hjelp akkurat der og da. Og hvem er det osm blir bedre av å sitte på et sykehus innestengt? De fleste trenger ikke det, men langvarig hjelp enten kommunalt eller dps, men dps er mest for utredning. 

Anonymkode: e4d66...1ad

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg har alt gjort det. En av dem skal ringe meg i morgen. Vet ikke hva som skjer videre etter det da, men mulig de kan ringe oftere eller kanskje få til ett ekstra besøk. 

Tenker du at det kun er samtaler som hjelper deg? Hva med å endre på livssituasjonen din? Gjøre noe for å få det bedre? Dette er bare et spørsmål. Kan jo hende samtaler hjelper deg, men for de fleste er ikke det noe som hjelper helt. 

Anonymkode: e4d66...1ad

AnonymBruker

Synes det er fint at man har en åpen dialog jeg. At man sier, jeg vet prosedyren er at man egentlig skal innlegges når man har sånne tanker som jeg har nå, men jeg synes ikke at det har hjulpet meg før og jeg ønsker ikke å legges inn på tvang. Det kjenner jeg at blir feil for meg, selv om det sikkert er fint for mange andre. Behandleren vi jo gjøre det beste for deg de også.

Anonymkode: 9706e...f26

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.1.2023 den 17.11):

Det er rett. Men hvis det er akutt fare for liv og helse, må jo den brannen slukkes på et vis

Anonymkode: df045...866

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.1.2023 den 17.11):

Er ikke de samtalene du mottar nå også en form for "brannslukning" - jeg kan få det inntrykket... Hva snakker dere om i samtalene?

Anonymkode: 49940...a23

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...