Gå til innhold

Hvor viktig er det å ta Litium til samme tid?

Anbefalte innlegg

Hvor viktig er det å ta Litium feks kl 0830 og 2030 hver dag? Hva er slingringsmonnet her? 

Jeg starter opp i dag, og eneste som ble sagt var dette med blodprøve 12 time etter forrige dose. Er det ikke rart at jeg ikke fikk info om at det er nøye ellers også? 

For meg er dette enkelt å følge, for jeg tar medisin til fast tid fra før av. Men rart var det.

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at slingringsmonnet var 2 timer før og etter den tiden man bruker ta tablettene til vanlig. Jeg har dog tatt dosen med mye større tidsforskjell da jeg har glemt meg. Men jeg vet ikke hvorvidt det egentlig er anbefalt eller ikke da hva konsekvensene kan bli (regner med det vil være for høy serumkonsentrasjon). Jeg vet for øvrig heller ikke hvor viktig det er å ta de til helt faste tider da men.

Endret av Orion
Orion skrev (6 timer siden):

Jeg fikk beskjed om at slingringsmonnet var 2 timer før og etter den tiden man bruker ta tablettene til vanlig. Jeg har dog tatt dosen med mye større tidsforskjell da jeg har glemt meg. Men jeg vet ikke hvorvidt det egentlig er anbefalt eller ikke da hva konsekvensene kan bli (regner med det vil være for høy serumkonsentrasjon). Jeg vet for øvrig heller ikke hvor viktig det er å ta de til helt faste tider da men.

Takk. To timer var jo mye så det tror jeg går helt greit. :) Jeg er heldigvis ganske flink til å styres etter klokken. Eller jeg er i utgangspunktet en klokkestyrt person. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...