Gå til innhold

Synes du det er vanskelig å forholde deg til suicidale personer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har alltid valgt å holde mine psykiske problemer og ihvertfall suicidale tanker hemmelig. Tenker jeg skåner foreldrene mine og andre ved det. Syns faktisk det er slemt å fortelle venninner å sånn at "jeg tenker å snart ta selvmord". For det setter andre i en VELDIG vanskelig og vond situasjon som de aldri har bedt om å komme i. Jeg syns man burde holde sånt til helsevesenet. Og man har selv ansvar for å søke hjelp om man ønsker hjelp. Ikke legge ansvaret over på andre som ikke har bedt om det. 

Anonymkode: 2ef05...995

Jeg har ingen i min bekjentskapskrets (så vidt jeg vet) som sliter med suicidalitet. Her på dol får man jo nesten servert slike problemstillinger daglig. Jeg merker at jeg ikke takler det så godt. I alle fall ikke når det blir av typen "jeg tar livet mitt om 10 min fra nå" som ble presentert i en tråd tidligere i dag som heldigvis ble slettet. 

Endret av Vendi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...