Gå til innhold

Har du noen gang opplevd av å ikke bli tatt på alvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ref. redsel for å ikke bli tatt på alvor. Har du noen gang opplevd å ikke bli tatt på alvor? Enten det var legevakt, akuttpost, poliklinisk behandler, familie eller venner. Og hva var problemstillingen? 

Jeg har heldigvis aldri opplevd det selv.

Anonymkode: 07c07...62e

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ref. redsel for å ikke bli tatt på alvor. Har du noen gang opplevd å ikke bli tatt på alvor? Enten det var legevakt, akuttpost, poliklinisk behandler, familie eller venner. Og hva var problemstillingen? 

Ja hos fastlegen når jeg ville ha medisiner mot angst. 

Anonymkode: a29e5...790

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja hos fastlegen når jeg ville ha medisiner mot angst. 

Anonymkode: a29e5...790

Så leit. Var det B-preparater du ba om ettersom du fikk nei?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva definerer du som å bli "tatt på alvor" av legevakten? Er det kun innleggelse du mener definerer som det? 

Anonymkode: 5a969...7bf

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva definerer du som å bli "tatt på alvor" av legevakten? Er det kun innleggelse du mener definerer som det? 

Nei. Tenker da på at legevaktslege ikke bare avfeier problemene eller på andre måter uttrykker at han eller hun ikke tar det alvorlig.

Annonse

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (Akkurat nå):

Jeg var innlagt på dps døgn og var helt klart psykotisk. Men ingenting ble gjort. Måtte få hjelp av familien til å dra til legevakt for å få hjelp der. 

Kunne du ikke starte på antipsykotika på dps døgn? Eller hjemme? 

Jeg har aldri opplevd det i min femårige karriere som psykiatrisk pasient. Men jeg har opplevd mange ganger å få behandling som jeg er uenig i. Men det er jo faglig begrunnet fra helsepersonellet så jeg forstår jo hvor de kommer fra.

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kunne du ikke starte på antipsykotika på dps døgn? Eller hjemme? 

Nei når man er så psykotisk som jeg var så er riktig sted lukka avdeling. Og de på dps så ikke psykosen så de ga meg ikke antipsykotika.

Endret av Den forsvunne diamanten
AnonymBruker
Everybody skrev (16 minutter siden):

Jeg trodde liksom de som jobbet i psykiatrien var eksperter på å se psykoser og gi folk riktig behandling? Men åpenbart ikke?

Du sier jo et annet sted det psykoser ikke kan ses? 

Anonymkode: 3e982...fc8

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (49 minutter siden):

Nei når man er så psykotisk som jeg var så er riktig sted lukka avdeling. Og de på dps så ikke psykosen så de ga meg ikke antipsykotika.

Ser de noe psykose hos deg på akuttpsykiatrisk da? Kan jo hende du får antipsykotika pga vrangforestillinger og ikke psykose 

Annonse

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ser de noe psykose hos deg på akuttpsykiatrisk da? Kan jo hende du får antipsykotika pga vrangforestillinger og ikke psykose 

Vrangforestillinger=psykose og de på akuttpsykiatrisk så at jeg var psykotisk.

Den forsvunne diamanten
Everybody skrev (14 timer siden):

Jeg trodde liksom de som jobbet i psykiatrien var eksperter på å se psykoser og gi folk riktig behandling? Men åpenbart ikke?

Det trodde jeg og. Men feil kan skje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...