Gå til innhold

Kupton - er dette en vrangforestilling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har tatt livet av ett menneske og jeg angrer bittert.

Jeg ønsker symbiotisk gjenforening med den døde - jeg skal gjenforene med den døde for å si unnskyld. Jeg tror også at hvis jeg dør så kommer den døde tilbake. 
Er dette en vrangforestilling?

Anonymkode: 37d93...324

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470434-kupton-er-dette-en-vrangforestilling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver at du ønsker, og det er ikke noen vrangforestilling.

Du skriver at du tror.. Hvis du tror = sannhet for deg. Hvis du tror at det er sant at vedkommende vil oppstå fra de døde hvis du selv dør, så er det en vrangforestilling.

Hvis du "bare" tenker dette, og skulle ønske at det var sant, så er det derimot ikke det. 

Endret av Kashmir
AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Du skriver at du ønsker, og det er ikke noen vrangforestilling.

Du skriver at du tror.. Hvis du tror = sannhet for deg. Hvis du tror at det er sant at vedkommende vil oppstå fra de døde hvis du selv dør, så er det en vrangforestilling.

Hvis du "bare" tenker dette, og skulle ønske at det var sant, så er det derimot ikke det. 

Nei. Alt man tror er ikke vrangforestillinger. Isåfall ville nesten alle ha vrangforestillinger. For at det skal være en vrangforestilling må det skape veldig stort funksjonsfall. 

Anonymkode: f266c...ab4

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei. Alt man tror er ikke vrangforestillinger. Isåfall ville nesten alle ha vrangforestillinger. For at det skal være en vrangforestilling må det skape veldig stort funksjonsfall. 

Dette er feil. Du kan ha helt normal funksjon og ha vrangforestillinger.

Ref. Donald Trump og Alex Jones

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja du har rett. Man kan ha vrangforestilling uten funksjonsfall. Det er kun dersom du er psykotisk så må du ha stort funksjonsfall. Så dvs dersom vrangforestillingene dine ikke gir stort funksjonsfall fra før du fikk de symptomene så er du ikke psykotisk. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja du har rett. Man kan ha vrangforestilling uten funksjonsfall. Det er kun dersom du er psykotisk så må du ha stort funksjonsfall. Så dvs dersom vrangforestillingene dine ikke gir stort funksjonsfall fra før du fikk de symptomene så er du ikke psykotisk. 

Feil igjen. Vrangforestillinger = psykose.

Anonymkode: b362a...72a

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skrev ikke det da. Det gjaldt i dette tilfellet hvis h*n tror det er sant om vedkommende oppstår fra de døde. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Feil igjen. Vrangforestillinger = psykose.

Anonymkode: b362a...72a

Nei. Det kommer helt ann på hvor sterkt en tror på det og om en har et betydelig funksjonsfall som følge av de

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...