Gå til innhold

Hvilke antipsykotika er best for vrangforestillinger? Kupton?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er helt overbevist over at jeg har noe som feiler meg, hjelper ikke hva andre sier til meg om det. Dette begynte med lett angst og redsel for det, og har bare ballet på seg. I julen var det grusomt og jeg hadde mye angst. Jeg tror jeg må ha antipsykotika for å komme ut av dette her. Lurer på om det er paranoia og. Er fullstendig overbevist om at jeg har rett i å være syk av sykdom. 

Anonymkode: 3eab5...400

Fortsetter under...

AnonymBruker

Uff jeg har et mareritt rett og slett. Jeg er overbevist om at jeg ikke tåler noenting av mat eller medisiner og annet. Jeg er overbevist om at jeg får allergisk sjokk. At jeg har utviklet alvorlig allergi. Hjelper ikke hva noen sier til meg heller. Jeg er redd og har det vondt. Må innrømme at jeg vil ta livet mitt for jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette. Var hos legen på torsdag med sykepleieren min og legen henviste meg til dps og. 

Jeg hadde noe liknende selv når jeg var som verst. Er noe alle så på som en bagatell men som ødela mye for meg og som jeg bekymret meg mye for. Det har blitt bedre med medisinering men det er fortsatt ikke helt borte.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff jeg har et mareritt rett og slett. Jeg er overbevist om at jeg ikke tåler noenting av mat eller medisiner og annet. Jeg er overbevist om at jeg får allergisk sjokk. At jeg har utviklet alvorlig allergi. Hjelper ikke hva noen sier til meg heller. Jeg er redd og har det vondt. Må innrømme at jeg vil ta livet mitt for jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette. Var hos legen på torsdag med sykepleieren min og legen henviste meg til dps og. 

Det høres ut som vrangforestillinger eller stress. Kanskje til og med OCD? Hvis du får noe beroligende så kanskje det gir seg?

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Det høres ut som vrangforestillinger eller stress. Kanskje til og med OCD? Hvis du får noe beroligende så kanskje det gir seg?

Hva er OCD? Jeg har kompleks ptsd, emosjonell ustabil pf, avhengig, pf, tilbakevendte depresjoner, generalisert angst, panikkangst, fobi, Bruker efexor 300 mg, peratsin 4 mg, 100 mg seroquel til å få sove på. Har vival som jeg tar når det er som verst. Men har angst og uro i meg hver dag. 

OCD er tvangslidelse. Jeg ser du brukes Effexor som jo er ganske beroligende. Du bruker også seroquel og peratsin som er AP. Så det er mulig du må ha noe annet medikament, det vet jeg ikke. Kanskje @kupton kan svare på det.

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

OCD er tvangslidelse. Jeg ser du brukes Effexor som jo er ganske beroligende. Du bruker også seroquel og peratsin som er AP. Så det er mulig du må ha noe annet medikament, det vet jeg ikke. Kanskje @kupton kan svare på det.

Ja ser det er tvangslidelse. Føler ikke at effexor, seroquel og peratsin er beroligende, bare vival. Dette begynte i sommer og har gradvis blitt verre og verre. I julen kunne jeg ikke være med folk for å spise julemat, jeg kunne bare spise det jeg er vant til. Jeg spiste pizza med noen og ble veldig dårlig av angst. Jeg er så livredd for å få allergisk sjokk og bli kvelt. Har litt allergi i meg og astma. Hver dag er en kamp og jeg orker ikke mer snart. 

Jeg har også kompleks PTSD og en uspesifisert dissosiativ lidelse. Jeg har også slitt med mange typer angst gjennom livet, og den medisinen som hjalp best for meg i forhold til angst og paranoide tanker var en antipsykotika som heter Solian som jeg tar i lave doser (50-100mg). Den fjerner det aller verste av det, men jeg kjenner fortsatt litt på uro, men det er overkommelig. 

OBS: Jeg har ingen forutsetning for å svare på hvilket AP som er best for deg.

Jeg han kun svare generelt for de psykoser som hører inn under kode F2 (i hovedsak schizofreni og paranoide psykoser) i ICD-10. For disse er det min erfaring at Zyprexa er best for de fleste.

AnonymBruker
kupton skrev (3 timer siden):

OBS: Jeg har ingen forutsetning for å svare på hvilket AP som er best for deg.

Jeg han kun svare generelt for de psykoser som hører inn under kode F2 (i hovedsak schizofreni og paranoide psykoser) i ICD-10. For disse er det min erfaring at Zyprexa er best for de fleste.

Hei Kupton. Nei du vet jo ikke det, men har prøvd zyprexa for mange år siden og ble et matvrak av den medisinen så den er ikke aktuell. Men tror du dette er vrangforestilling eller tvangstanker jeg har? TS.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...