Gå til innhold

Må bare holde ut til kl 8:30

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har avtalt en telefonsamtale kl 08:30 der jeg kan få hjelp, eller snakke om det jeg sliter med og går igjennom nå kan en vel også si. Så jeg må bare holde ut til da. Strategien min er å forsøke holde meg her og nå og bare forsøke holde fokuset vekke fra det negative.

Noen andre her?

Anonymkode: f8cce...7d1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/470460-m%C3%A5-bare-holde-ut-til-kl-830/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
tasmus82 skrev (Akkurat nå):

Prøv med musikk eller en film. Kanskje det kan holde fokuset ditt den siste tiden til du har samtale. 

Åh, glad for å få svar... Jeg har satt på litt musikk. Serie prøvde jeg å se men klarer ikke helt følge med... 

Annonse

AnonymBruker
tasmus82 skrev (1 minutt siden):

Ja det kan jo være litt skremmende å gå tur når det er mørkt. Du har ikke en hodelykt eller noe sånt liggende da?

Hvilken musikk liker du da? Har du noen tips til noe jeg kan høre på?

Har ikke hodelykt nei, refleks mangler jeg og. Men det er jo stort sett gangvei man kan gå på her da.

Jeg liker det aller meste. Akkurat nå hører jeg på litt depressive sanger som jeg føler sier litt om hvordan jeg føler meg. 

You dont know av Katelyn Tarver
Trainwreck av James Arthur
Heal av Tom Odell
Rescue av Lauren Daigle

AnonymBruker
tasmus82 skrev (Akkurat nå):

Ah, vel hvis du har på hodetelefoner og trasker en tur nå så blir du sikkert ganske så alene langs veien tenker jeg. 

Det var jo fine sanger, og fine tekster det der. Takk for tips. :D

Sant. Tror jeg skal gjøre det. Er jo bare 1 time og 30 min igjen nå... 

Så kjekt at du likte de 😊

AnonymBruker
tasmus82 skrev (52 minutter siden):

Du får ha en fin tur, og jeg håper det hjelper på. :)

Det var en fin tur, og det hjalp. Møtte ikke en eneste sjel. Og det er jo egentlig litt fint å gå ute alene når det er mørkt, selv om jeg egentlig ikke er så glad i det.

tasmus82 skrev (41 minutter siden):

Vil bare legge til at jeg likte spesielt teksten til Lauren Daigle - Rescue. Den traff rett i hjertet altså...

Ja, den er fin 🙂 Takk for at du har tatt deg tid til å svare meg forresten, setter pris på det.

Jeg trives best gjennom mørkets timer, for det er noe fredelig med det å føle seg nesten helt alene i hele verden. 

Er det en ting her i livet jeg vet noe om, så er det dårlige dager, så det er min oppriktige glede om jeg kan lette din dag litt. :D

Annonse

AnonymBruker
tasmus82 skrev (6 minutter siden):

Jeg trives best gjennom mørkets timer, for det er noe fredelig med det å føle seg nesten helt alene i hele verden. 

Er det en ting her i livet jeg vet noe om, så er det dårlige dager, så det er min oppriktige glede om jeg kan lette din dag litt. :D

Ja, sant det.

Var en lettelse når jeg fikk svar. Godt å få tankene over på noe annet. Også er jeg veldig lettet over at jeg har kommet meg igjennom natten. Bare 10 min igjen nå... 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg lurer på hva du så for deg at skulle skje i timene mens du ventet på samtale? Risiko for suicid eller at du skulle kapitulere av emosjoner? Følelser er ubehagelige men stort sett ikke farlige. 

Anonymkode: cc3f0...bed

Suicidal ja.

AnonymBruker
Glitter skrev (49 minutter siden):

Hjalp telefonsamtalen? 

Ja.

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Er det åpent i helgene hos legen? 

Anonymkode: 1a38a...180

Fastlegen? Nei. Men jeg følges opp av ett team som også er på jobb i helger.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hva du så for deg at skulle skje i timene mens du ventet på samtale? Risiko for suicid eller at du skulle kapitulere av emosjoner? Følelser er ubehagelige men stort sett ikke farlige. 

Anonymkode: cc3f0...bed

Det der har jeg hørt en god del i helsevesenet si, men jeg vil påstå at følelser er livsfarlige med tanke på hvor mange som tar selvmord. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...