Gå til innhold

Hvordan slutte irritere seg over irriterende folk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Finn ut hvorfor de irriterer. Som regel er det en side ved deg eller noe du fornekter som er årsaken. Og når du er ærlig mot deg selv og blir klar over grunnen så kan du lettere gjøre noe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å prøve å forstå personen og ved å finne ut av hva det er med den personen som trigger noe på innsiden din. Også må en jo vende fokus innover. Framfor å tenke hva den personen må slutte med for at du skal slutte å irritere deg, så må du tenke på hva kan du gjøre for å akseptere at dine følelser er dine egne og hvordan tåle den uroen. Er det noe du kan jobbe med tolerere, eller er det så ille at du skal tenke på å trekke deg unna? 

Du kan alltids snakke med personen om hva han trigger slags følelser hos deg, men det er ikke sikkert du kan forvente at personen skal endre seg. Begynn ikke samtalen med at "du irriterer meg". Si at "når vi er sammen og du gjør slik eller sånn, så vekker det de og de følelsene hos meg. Hva tenker du om det? " Så kommer det kanskje en grei samtale ut av det. 

Det funker i hvert fall ikke å bare bli irritert også snappe på personen for det. Det er jo ikke sikkert vedkommende gjør noe galt selv om man irriterer seg. 

Noen ganger kan irritasjon mot et annet menneske være et signal på at man trenger avstand. Kanskje man har blitt trykt ned av personen på en subtil måte over lang tid, eller kanskje personen blander seg for mye i ens liv. Da vil jo løsningen være å sette grenser og få litt avstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (8 timer siden):

Finn ut hvorfor de irriterer. Som regel er det en side ved deg eller noe du fornekter som er årsaken.

Så det er som regel en selv det er noe galt med, det finnes ikke irriterende oppførsel hos andre? Det synes jeg var ganske strengt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (2 timer siden):

Så det er som regel en selv det er noe galt med, det finnes ikke irriterende oppførsel hos andre? Det synes jeg var ganske strengt.  

Det var kanskje litt bastant. Men jeg tenker at det er tilfellet mange ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...