Gå til innhold

Lamictal igjen


Steinriverton

Anbefalte innlegg

Steinriverton

Hvis man ser på Lamictal på Felleskatalogen så står det: Toksisitet: Barn: >200 mg til sykehus. <150 mg forventes ingen eller lette symptomer. Voksne: >1300 mg til sykehus. 500-1000 mg forventes lett

 

Er ikke dette veldig uproft når @kupton svarte meg her på at man kan gå på alt fra 200-1000 mg? Ikke rart man blir nervøs når Felleskatalogen sier at dosen man går på er forgiftning, men jeg har nå sjekket nivåene og de er riktig. Synes bare det er litt rart at Felleskatalogen skal si det er forgiftning når det er en helt riktig dose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Steinriverton skrev (12 minutter siden):

Hvis man ser på Lamictal på Felleskatalogen så står det: Toksisitet: Barn: >200 mg til sykehus. <150 mg forventes ingen eller lette symptomer. Voksne: >1300 mg til sykehus. 500-1000 mg forventes lett

 

Er ikke dette veldig uproft når @kupton svarte meg her på at man kan gå på alt fra 200-1000 mg? Ikke rart man blir nervøs når Felleskatalogen sier at dosen man går på er forgiftning, men jeg har nå sjekket nivåene og de er riktig. Synes bare det er litt rart at Felleskatalogen skal si det er forgiftning når det er en helt riktig dose

Kuptons råd er helt sikkert  basert på at det alltid bør gjøres måling av serumkonsentrasjon før dosen økes. ut over den vanlige. Mannen min trengte 1200 mg for å komme opp i anbefalt område for serumkonsentrasjon.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...