Gå til innhold

Statistikk på grunn til innleggelse på akuttpsykiatrisk / DPS døgn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer veldig på hvilke grunner pasienter blir innlagt på akuttpsykiatrisk / DPS døgn? Regner med de aller fleste enten psykose eller suicidalitet?

Anonymkode: f44f9...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, også depresjon da. Selvfølgelig har ikke alle deprimerte suicidale tanker. Glemte meg litt.

Anonymkode: f44f9...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer veldig på hvilke grunner pasienter blir innlagt på akuttpsykiatrisk / DPS døgn? Regner med de aller fleste enten psykose eller suicidalitet?

Anonymkode: f44f9...661

Suicidalitet er ingen diagnose.

Du finner fordelingen i tabell 1.3 side 15 i den nederste linken i forrige innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker
Fru2020 skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er interessant at personlighetsforstyrrelse ligger så pass lavt nede. Her inne så gjøres det ut på mange at det er denne gruppen som manipulerer seg inn til sengeplass, gjerne gjennom suicidalitet.

Har du virkelig inntrykk av at de med personlighetsforstyrrelse manipulerer seg til innleggelse? Hvor kommer den tanken fra?

Anonymkode: f44f9...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du virkelig inntrykk av at de med personlighetsforstyrrelse manipulerer seg til innleggelse? Hvor kommer den tanken fra?

Anonymkode: f44f9...661

Jeg føler at det er mange her inne som mener det. Det kommer mange beskyldninger, spesielt om eupf.

Jeg har personlighetsforstyrrelsen så det er ikke jeg som tenker det om andre med samme lidelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (Akkurat nå):

Jeg føler at det er mange her inne som mener det. Det kommer mange beskyldninger, spesielt om eupf.

Jeg har personlighetsforstyrrelsen så det er ikke jeg som tenker det om andre med samme lidelsen.

Åja. Du skrev det som om at det var din mening. Så trodde det var det du mente var tilfelle? Misforsto jeg?

Anonymkode: f44f9...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åja. Du skrev det som om at det var din mening. Så trodde det var det du mente var tilfelle? Misforsto jeg?

Anonymkode: f44f9...661

Ja, jeg var nok ikke helt tydelig der.

Jen opplever ofte at folk beskylder meg for å manipulere meg inn til innleggelse. Ikke alltid direkte, men indirekte. Jeg kjenner også på det når andre får den samme kritikken. I perioder har det vært ganske tøft å ha pf diagnose her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg var nok ikke helt tydelig der.

Jen opplever ofte at folk beskylder meg for å manipulere meg inn til innleggelse. Ikke alltid direkte, men indirekte. Jeg kjenner også på det når andre får den samme kritikken. I perioder har det vært ganske tøft å ha pf diagnose her inne.

Åja. Skjønner. 

Dårlig av folk for å beskylde for slikt. 

Anonymkode: f44f9...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...