Gå til innhold

Snakke med ny person i ett team for første gang når man skal snakke om ett personlig og vanskelig tema


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg følges opp av ett team fra kommunen med omtrent 10 ansatte. Det kommer nesten alltid en ny person hver gang. Jeg får snart besøk fra ei ny ei jeg aldri har snakket med før. Det som er, er at jeg føler jeg MÅ snakke om ett tema som er vanskelig og personlig akkurat nå. Hvis ikke må jeg vente 3 dager og det tror jeg ikke jeg klarer, og da har jeg uansett ingen garanti for at jeg får en person jeg er trygg på og kjenner da heller. Så jeg ser egentlig at jeg ikke har noe annet valg enn å bare hoppe i det og åpne meg med en gang (noe som er ufattelig vanskelig for meg). 

Hva kan jeg gjøre for at dette blir "en suksess" (fant ikke bedre ord) og jeg ikke står igjen etterpå med mye anger og selvhat?

Anonymkode: 797c2...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hun kommer om ikke så lenge. Så tar opp igjen tråden litt. Noen som har råd?

Anonymkode: 797c2...be4

Du må nok bare si det. 10 personer er uansett ikke så mange når man tenker på hva mange av svingdørspasientene forholder seg til når de er innlagte så ofte som de er. DA kan man snakke mange å forholde seg til da. 3 forskjellige ansatte minimum pr dag. At noen orker det fatter jeg ikke. Men 10 faste personer burde du klare 🙂

Anonymkode: 05bdd...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du må nok bare si det. 10 personer er uansett ikke så mange når man tenker på hva mange av svingdørspasientene forholder seg til når de er innlagte så ofte som de er. DA kan man snakke mange å forholde seg til da. 3 forskjellige ansatte minimum pr dag. At noen orker det fatter jeg ikke. Men 10 faste personer burde du klare 🙂

Anonymkode: 05bdd...b6d

Joda. Det er ikke noe problem for meg å forholde meg til de 10 faste personene i teamet. "Problemet" er hun som er helt ny for meg og som jeg aldri har møtt før. Synes det er vanskelig å åpne meg og det er egentlig bare noe jeg har gjort ett fåtall ganger før overfor mennesker jeg ikke kjenner så godt. Men akkurat nå er jeg litt desperat og føler jeg MÅ.

Anonymkode: 797c2...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...