Gå til innhold

Hjelp... er dette farlig?

Anbefalte innlegg

Gjest Selvskaderen

Det er sikkert feil av meg å henvende meg her for dette spørsmålet, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Sitter med et selvpåført kutt (etter selvskading) på venstre arm. Det er helt øverst, før selve hånden, ved den knokkelkulen som sitter der. Kuttet er ca. 7 cm langt, og 1 cm. dypt. Det spriker veldig, og jeg tror nok det i utgangspunktet skulle vært sydd.

Kuttet er nå 2 dager gammelt.

Jeg kan ikke vise dette til noen jeg kjenner, for jeg kjenner konsekvensene av det. Hva skal jeg gjøre med kuttet? Jeg har en bandasje på det nå, men det setter seg fast nede i kuttet. Kan det bli infeksjon? Hva slags konsekvenser kan det ha?

Jeg kan komme meg til en helsestasjon for ungdom til onsdag (10.4), men det gjør så vondt. Får ikke sove, kan ikke bruke hånden. Dersom jeg bøyer den, kjenner jeg at knokkelen vil "ut"...

Er redd nå. Hva kan jeg gjøre selv?

Er 17 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47049-hjelp-er-dette-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Hei,

Dette høres ikke bra ut. Et dupt sår hvor banddasjen som du selv la på sitter fast kan veldig lett bli infisert og ku kan risikere meget stygge og lanvarige komplikasjoner. Du kan risikere å få varig men med tap av funksjon i hånden. Kom deg til lege, gjerne legevakten snarest mulig.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47049-hjelp-er-dette-farlig/#findComment-179554
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...