Gå til innhold

Noen her som har blitt kvitt selvmordstanker? Eller får de veldig sjeldent i forhold til før? Hva var vendepunktet for deg?

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men lurer veldig på om noen her har blitt kvitt selvmordstanker?  Eller får de veldig sjeldent i forhold til før? Hva var vendepunktet for deg? Skjedde det noe spesielt?

Det er ett mål for meg og jeg håper jeg kan komme dit en gang at jeg slepper unna. 

Anonymkode: 0348e...448

Fortsetter under...

Jeg har selvmordstanker veldig sjeldent nå i forhold til før. 

Jeg vet egentlig ikke hva som har endret seg. Annet enn at mine symptomer på personlighetsforstyrrelse har blitt kraftig redusert og selvmordstanker er ikke lenger en del av min mestringsstrategi eller flukt. Nå blir jeg stort sett kun suicidal når jeg er veldig deprimert og det setter jeg i sammenheng med bipolar lidelse og ikke PF. 

Jeg har et veldig avklart forhold til at når jeg vil dø så er det sykdommen som snakker, og jeg forsøker å heller gi meg selv omsorg. Det siste er ikke lett, men når jeg har det så vondt så trenger jeg jo omsorg. Noen ganger trenger jeg beskyttelse og folk rundt meg, dvs innleggelse, men jeg merker jeg klarer meg bedre gjennom det tunge nå enn før. Tror nok det blir færre akuttunnleggelser i år enn tidligere år. 

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...