Gå til innhold

Å ikke bli tatt alvorlig når man ber om mer hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forsøkte ta livet mitt for ikke så lenge siden. Er ute av sykehuset og alt er bra fysisk, men jeg sliter virkelig psykisk. Jeg får oppfølging av psykepleiere som har mulighet for tett oppfølging. Jeg er selvfølgelig veldig takknemlig for den hjelpen jeg alt får, men jeg kjenner meg veldig sårbar akkurat nå og kjenner på ett stort behov for å få mer hjelp. Jeg ber ikke om så mye, bare ett møte til i uka (da har jeg 3 dager). De sa først første dagen jeg kom hjem at jeg bare måtte si fra om jeg trengte ett ekstra møte så skulle de fikse det, det var ikke noe problem. Men nå har de snudd? Skjønner ikke hvorfor eller hva som er skjedd?

Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: cee43...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor eller hva som er skjedd?

Sannsynligvis er det et kapasitetsproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes tøft ut. Har de sagt noe om hvorfor, og har du tydeliggjort hvor viktig det er med ekstra oppfølging for deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (3 timer siden):

Sannsynligvis er det et kapasitetsproblem.

Ja, det er mulig. Han jeg snakket med sa ingenting om det da. Bare at jeg ikke kunne få 3 dager fast, men at jeg kunne få det en sjelden gang dersom jeg virkelig hadde det ekstra tøft. Men det virket som han ikke tenkte at jeg var dårlig nok til å få det nå...

Anonymkode: cee43...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 timer siden):

Det hørtes tøft ut. Har de sagt noe om hvorfor, og har du tydeliggjort hvor viktig det er med ekstra oppfølging for deg nå?

Jeg forsøkte. Men akkurat det er ikke så enkelt for meg, dessverre. Så det er nok en del av det, at jeg ikke klarte å være tydelig nok på hvor viktig det er akkurat nå.

Anonymkode: cee43...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forsøkte. Men akkurat det er ikke så enkelt for meg, dessverre. Så det er nok en del av det, at jeg ikke klarte å være tydelig nok på hvor viktig det er akkurat nå.

Anonymkode: cee43...48c

Det er jo en forutsetning for at de skal kunne forstå og dermed ta deg på alvor. Kan du prøve å snakke med de på nytt? Evt skriv det ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (1 minutt siden):

Det er jo en forutsetning for at de skal kunne forstå og dermed ta deg på alvor. Kan du prøve å snakke med de på nytt? Evt skriv det ned. 

Jo, jeg skal forsøke så godt jeg klarer. Jeg tror bare mest han ikke tok det så alvorlig fordi han ikke klarte å se det på meg (noe mange av dem legger stor vekt på - hvorvidt man er synlig dårlig eller ikke). Dessverre.

Anonymkode: cee43...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo, jeg skal forsøke så godt jeg klarer. Jeg tror bare mest han ikke tok det så alvorlig fordi han ikke klarte å se det på meg (noe mange av dem legger stor vekt på - hvorvidt man er synlig dårlig eller ikke). Dessverre.

Anonymkode: cee43...48c

Håper du greier å få de til å skjønne hvordan du har det da. Så du får mer støtte framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Håper du greier å få de til å skjønne hvordan du har det da. Så du får mer støtte framover!

Ja, det håper jeg også... 

Anonymkode: cee43...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ene psykepleieren skal ringe meg snart i løpet av kvelden. Noen som har noen gode råd til hvordan jeg kan få sagt tydelig nok hvor mye jeg sliter nå og at jeg trenger mer hjelp? 

Jeg tenker jo forsøke si det rett frem... jeg forsøkte si det sist også.... men tror på en måte ikke han skjønte likevel?

Anonymkode: cee43...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sårt å ikke bli hørt. Også blir det ekstra vanskelig når man er en slik person som veldig sjeldent sier fra om at en har det vanskelig eller ber om mer hjelp. (Om noen her leser det jeg skriver hadde jeg satt pris på råd).

Anonymkode: cee43...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er så sårt å ikke bli hørt. Også blir det ekstra vanskelig når man er en slik person som veldig sjeldent sier fra om at en har det vanskelig eller ber om mer hjelp. (Om noen her leser det jeg skriver hadde jeg satt pris på råd).

Anonymkode: cee43...48c

Jeg vet ikke hva mer jeg kan gi av råd enn å være helt tydelig på det. Slik du er her. Du må øve på å si ifra når det er så tungt at du trenger hjelp. Framfor at noen må gripe inn på vegne av deg for at du skal få hjelp. 

Håper han ringer deg snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (20 minutter siden):

Jeg vet ikke hva mer jeg kan gi av råd enn å være helt tydelig på det. Slik du er her. Du må øve på å si ifra når det er så tungt at du trenger hjelp. Framfor at noen må gripe inn på vegne av deg for at du skal få hjelp. 

Håper han ringer deg snart. :)

Det har du rett i. Bedre å få sagt fra selv enn at noen må gripe inn.

Ja, han sa han skulle ringe i åtte tiden, så satser på det blir snart 🙂

Anonymkode: cee43...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...