Gå til innhold

Seroxat - Ubehag/iling i bryst ved oppstart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Oppstart med SSRI kan gi omtrent alt og ingenting av merkelige symptomer. Det meste er normalt - serotonin er en nevrotransmitter involvert i mange prosesser i kroppen og hjernen. 

Du har jo startet ganske tøft med å gå rett til 20 mg - det er ikke farlig, og du får nok raskere effekt, men det kan forbigående gi litt mer bivirkninger. Jeg tenker at du bare får prøve å overse litt "støy fra kroppen" denne perioden.

Steinriverton
51 minutes ago, AnonymBruker said:

Hei,

Jeg har startet opp med 20mg Seroxat denne uken, og får veldig ubehag og iling i høyre bryst og nedover høyre arm. Er det noen andre her inne som har fått samme bivirkning, og vil den avta? 

Anonymkode: a9174...1bb

Har du brukt Seroxat før eller er det noe du har fått skrevet ut nå som første SSRI?

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ok, hvor lenge må jeg regne med å ha bryst- og armubehag?

Til tross for at jeg kanskje har skrevet det ut til mer enn tusen, har jeg aldri hørt om denne bivirkningen før. Så jeg vet ikke. 

kupton skrev (På 11.1.2023 den 18.17):

Til tross for at jeg kanskje har skrevet det ut til mer enn tusen, har jeg aldri hørt om denne bivirkningen før. Så jeg vet ikke. 

Kan effexor være et alternativ dersom plagene fortsetter? Har gad, noe sosial angst og søvnproblemer. Går også på remeron for søvnen. 

AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 15.54):

Hei,

Jeg har startet opp med 20mg Seroxat denne uken, og får veldig ubehag og iling i høyre bryst og nedover høyre arm. Er det noen andre her inne som har fått samme bivirkning, og vil den avta? 

Hvordan vet du at ilingen i armen har noe med medikamentet å gjøre? Jeg tro rjeg ville tenkt på  andre årsaker før jeg jeg antok det skyldtes Seroxat. 

Steinriverton
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kan effexor være et alternativ dersom plagene fortsetter? Har gad, noe sosial angst og søvnproblemer. Går også på remeron for søvnen. 

Zoloft er et bedre alternativ. Men ville heller venta 6 uker og sett an nå som du først har starta på Seroxat.

frosken skrev (10 timer siden):

Hvordan vet du at ilingen i armen har noe med medikamentet å gjøre? Jeg tro rjeg ville tenkt på  andre årsaker før jeg jeg antok det skyldtes Seroxat. 

Fordi jeg nå har prøvd å droppe medisinen en dag innimellom to ganger, og da har det forsvunnet. Jeg får en ekstrem ømhet i høyre skulder som iler ned til armen. Veldig ubehagelig. I går måtte jeg smøre med voltarol. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Efexor kan være et alternativ. Zoloft også som en annen bruker foreslår. Hva som er best for akkurat deg, kan en ikke vite før en har prøvd.  Men vær oppmerksom på at dersom bivirkningen er en gruppeeffekt, vil du kunne oppleve det samme på alle medisiner av typen SSRI/SNRI.

kupton skrev (37 minutter siden):

Efexor kan være et alternativ. Zoloft også som en annen bruker foreslår. Hva som er best for akkurat deg, kan en ikke vite før en har prøvd.  Men vær oppmerksom på at dersom bivirkningen er en gruppeeffekt, vil du kunne oppleve det samme på alle medisiner av typen SSRI/SNRI.

Den er grei, takk for svar. Hvor lenge bør jeg fortsette å prøve seroxat (gitt at bivirkningen fortsetter) før jeg evt bør vurdere å bytte over til noe annet?

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvor lenge bør jeg fortsette å prøve seroxat (gitt at bivirkningen fortsetter) før jeg evt bør vurdere å bytte over til noe annet?

Det vet jeg faktisk ikke da jeg aldri har hørt om denne bivirkningen. Men jeg leser at smerter i ledd og muskler forekommer i området 1/10000 til 1/1000.

Hva med 3-4 uker?

kupton skrev (1 time siden):

Det vet jeg faktisk ikke da jeg aldri har hørt om denne bivirkningen. Men jeg leser at smerter i ledd og muskler forekommer i området 1/10000 til 1/1000.

Hva med 3-4 uker?

Ja da skal jeg prøve det. Går det fint å ta en paracet/ibux daglig i denne perioden? Evt smøre med voltrol/ibuprofen daglig?

kupton skrev (På 13.1.2023 den 13.38):

Har sannsynligvis ingenting for seg. 

Hei, får svært store seksuelle bivirkninger av Seroxat også. Er det noen preparater som gir mindre bivirkninger enn seroxat på dette? Feks efexor?  Har fra før av prøvd cipralex, zoloft, wellbutrin, aurorix, buspirone, brintellix, men måtte slutte på disse grunnet bivirkninger og/eller at de hadde dårlig effekt på angsten/uroen min. 

Steinriverton
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, får svært store seksuelle bivirkninger av Seroxat også. Er det noen preparater som gir mindre bivirkninger enn seroxat på dette? Feks efexor?  Har fra før av prøvd cipralex, zoloft, wellbutrin, aurorix, buspirone, brintellix, men måtte slutte på disse grunnet bivirkninger og/eller at de hadde dårlig effekt på angsten/uroen min. 

Effexor gir mindre enn Seroxat. Seroxat er verstingen når det kommer til seksuelle bivirkninger

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...