Gå til innhold

Hva er den beste mestringsstrategien du har?

Anbefalte innlegg

Hva er den beste mestringsstrategien du har? Som du kan bruke når alt kollapser for deg og du ikke føler det kan bli verre?

For meg er det å ringe behandler og gjør avtale om at jeg skal gjøre x eller bare holde ut...

De andre mestringsstrategiene er slike som "alle" bruker, som å se tv, gå en tur, høre musikk osv. Føler ofte de bare ikke er helt nok. 

Anonymkode: e6827...e74

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er virkelig glad jeg har behandler, tør nesten ikke tenke på hvordan det hadde gått for meg uten.

Jeg har behandler som jobber i akuttpsykiatrien. Så når jeg ikke er innlagt, dvs mesteparten av tiden, så snakker jeg med henne på tlf. Hun er god å ha. 

Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg har behandler som jobber i akuttpsykiatrien. Så når jeg ikke er innlagt, dvs mesteparten av tiden, så snakker jeg med henne på tlf. Hun er god å ha. 

Du er heldig som har muligheten til å ha kontakt med henne selv når du ikke er innlagt. Har du ikke poliklinisk behandler?

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du er heldig som har muligheten til å ha kontakt med henne selv når du ikke er innlagt. Har du ikke poliklinisk behandler?

Nei det har jeg ikke. Ja det er jeg. Hun er med i ansvarsgruppen min. 

Endret av Glitter

Annonse

Glitter skrev (Akkurat nå):

Nei det har jeg ikke. Ja det er jeg. Hun er med i ansvarsgruppen min. 

Kan jeg spørre hvorfor? Det må da vel være bedre å ha en poliklinisk behandler med tanke på at du får møte han eller hun ansikt til ansikt og i tillegg får godt med avsatt tid hver gang? Sånn i alle fall med tanke på at du er mer hjemme enn innlagt. Så bra hun stiller opp for deg.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jeg spørre hvorfor? Det må da vel være bedre å ha en poliklinisk behandler med tanke på at du får møte han eller hun ansikt til ansikt og i tillegg får godt med avsatt tid hver gang? Sånn i alle fall med tanke på at du er mer hjemme enn innlagt. Så bra hun stiller opp for deg.

Jeg hadde poliklinisk behandler for 1,5 år siden, men vi passet dårlig sammen. Det gav meg absolutt ingenting å snakke med henne, og hun sa til slutt at hun ikke hadde kompetanse til å hjelpe meg. Så søkte min behandler meg inn på nytt i fjor sommer, men da fikk jeg avslag. Selv om situasjonen hadde endret seg noe. DPS poliklinikk mente det ikke var noe annerledes fra sist. Så eneste behandling er DPS døgn som jeg er på nå og akuttpsykiatrien. 

Glitter skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde poliklinisk behandler for 1,5 år siden, men vi passet dårlig sammen. Det gav meg absolutt ingenting å snakke med henne, og hun sa til slutt at hun ikke hadde kompetanse til å hjelpe meg. Så søkte min behandler meg inn på nytt i fjor sommer, men da fikk jeg avslag. Selv om situasjonen hadde endret seg noe. DPS poliklinikk mente det ikke var noe annerledes fra sist. Så eneste behandling er DPS døgn som jeg er på nå og akuttpsykiatrien. 

Skjønner. Skikkelig dårlig av poliklinikken gi deg avslag på det grunnlaget. Hvordan vet de at det ikke er noe annerledes nå enn fra sist gang? Jeg tenker i alle fall at behandler som sender søknaden sin mening, erfaring og observasjoner om det burde stå sterkere enn poliklinikken som ikke en gang har møtt deg?

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Skjønner. Skikkelig dårlig av poliklinikken gi deg avslag på det grunnlaget. Hvordan vet de at det ikke er noe annerledes nå enn fra sist gang? Jeg tenker i alle fall at behandler som sender søknaden sin mening, erfaring og observasjoner om det burde stå sterkere enn poliklinikken som ikke en gang har møtt deg?

Ja enig i det. Hun behandleren jeg hadde på DPS for et par år siden sa hun trodde ikke det jobbet noen der som kunne hjelpe meg. At jeg liksom var for komplisert. Men ærlig talt det kan da vel ikke stemme. Greit nok at jeg har komplekse problemer, men det er ikke statisk jeg har utviklet og forbedret meg. Så det skulle jo være nytte i å hjelpe meg. Men men. Jeg har nå min behandler i akuttpsykiatrien. Hun har ikke gitt meg opp og det ser vi endelig resultatene av. 

Endret av Glitter

Å lese bøker er alltid beste medisin og terapi. Å lese i det store og hele. Den rette boka i rett tid er bedre enn noe annet. Iblant ser jeg en film, men jeg må bruke fantasi, så foretrekker bøker. 

Å male er også alltid givende da- det er mediativt, gøy og terapeutisk, alt ettersom. Frisk luft er også viktig, og helst gå en tur. 

Den beste strategien min? Hmmm... å skru AV snapchat, se en film, gå en tur og i helgen: Reise bort. Føle seg helt anonym i en ny by, ingen vet hvem du er. Ingen kjenner deg. Da føler jeg at jeg kan være meg selv. 

Vi er så heldige å disponere ei hytte, så bruker tid der (ikke om vinteren). 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...