Gå til innhold

Hva gjør man når selvmordstankene begynner å ta overhånd igjen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt sier du fra til behandler i morgen. Det at du sier fra er jo ikke ensbetydende med at du blir innlagt.

Anonymkode: ae436...7e0

Jo jeg vet behandleren min ikke tar lett på dette og legger meg inn. 

Anonymkode: 119a8...800

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor spør du om råd når du ikke vil ta de til deg? Du vil ikke si noe fordi du er redd for å bli innlagt, men samtidig tar selvmordstanker over? 

Det er vel ingen her som vil svare at du bør sitte der for deg selv når tankene er så påtrengende. Du bør jo helt klart si fra, men hjelper det at vi svarer det? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo veldig trist at du har en behandler som du ikke en gang kan uttrykke selvmordstanker til uten at du blir lagt inn. Hvordan skal du få hjelp da liksom? 

Men hva slags hjelp ønsker du? Det er jo egentlig bedre å formidle årsakene til dine selvmordstanker enn å kun si "jeg tar livet mitt neste uke" f. Eks. De kan lettere hjelpe deg om du sier årsakene

Anonymkode: f83e2...42a

Kashmir skrev (2 timer siden):

Hvorfor spør du om råd når du ikke vil ta de til deg? Du vil ikke si noe fordi du er redd for å bli innlagt, men samtidig tar selvmordstanker over? 

Det er vel ingen her som vil svare at du bør sitte der for deg selv når tankene er så påtrengende. Du bør jo helt klart si fra, men hjelper det at vi svarer det? 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er jo veldig trist at du har en behandler som du ikke en gang kan uttrykke selvmordstanker til uten at du blir lagt inn. Hvordan skal du få hjelp da liksom? 

Men hva slags hjelp ønsker du? Det er jo egentlig bedre å formidle årsakene til dine selvmordstanker enn å kun si "jeg tar livet mitt neste uke" f. Eks. De kan lettere hjelpe deg om du sier årsakene

Jeg trenger innleggelse, men det passer ikke nå av ulike årsaker. Så hva gjør man da? 

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg trenger innleggelse, men det passer ikke nå av ulike årsaker. Så hva gjør man da? 

Hva skal en innleggelse hjelpe med? Du får best hjelp poliklinisk, kommunalt eller hjelp i hjemmet om du trenger det. En innleggelse er bare brannslukking og ingen ordentlig hjelp. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skal en innleggelse hjelpe med? Du får best hjelp poliklinisk, kommunalt eller hjelp i hjemmet om du trenger det. En innleggelse er bare brannslukking og ingen ordentlig hjelp. 

Jeg trenger å beskyttes mot meg selv nå, derfor innleggelse. Til det verste har gitt seg. Men må på jobb i helgen og vi er underbemannet så kan ikke bli borte fra jobb. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trenger å beskyttes mot meg selv nå, derfor innleggelse. Til det verste har gitt seg. Men må på jobb i helgen og vi er underbemannet så kan ikke bli borte fra jobb. 

Høres ikke ut som det er så akutt da siden du kan vente. Du må nok gå til fastlegen å få han til å søke deg inn på et planlagt opphold. 

Om du kommer akutt inn så er det som regel inn den ene dagen og ut neste. Det er ikke noe hjelp, bare kaos. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ikke ut som det er så akutt da siden du kan vente. Du må nok gå til fastlegen å få han til å søke deg inn på et planlagt opphold. 

Om du kommer akutt inn så er det som regel inn den ene dagen og ut neste. Det er ikke noe hjelp, bare kaos. 

Ja det kan nok vente til et planlagt opphold. Takk for at du svarer meg. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner deg godt. Husk at mange er glad i deg så hold ut. Om en uke kan det snu. 

Anonymkode: daf65...766

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner deg godt. Husk at mange er glad i deg så hold ut. Om en uke kan det snu. 

Anonymkode: daf65...766

Takk. Ja jeg greier nok å holde ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...