Gå til innhold

Bli lagt i belter innebærer? Kupton eller andre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser for meg det er dramatisk? Hvordan foregår det når en person må ilegges belter? Kommer det helsepersonell stormende over personen så personen faller? Sprøyter som settes?

Anonymkode: d9c9d...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble dratt til beltesengen og holdt fast imens de festet meg i beltene. De var kanskje sånn 4 stk. Jeg ble ikke dopet ned. 

De er trent til dette så jeg fikk ikke vondt. Så sitter det noen utenfor rommet hele tiden. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (6 minutter siden):

Jeg ble dratt til beltesengen og holdt fast imens de festet meg i beltene. De var kanskje sånn 4 stk. Jeg ble ikke dopet ned. 

De er trent til dette så jeg fikk ikke vondt. Så sitter det noen utenfor rommet hele tiden. 

Ble di dratt langs gulvet? Eller hvordan? Ble du redd? Var det ikke skremmende? Satt de utenfor ingen sammen med deg?hvor lenge måtte du ligge der? 

Anonymkode: d9c9d...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ble di dratt langs gulvet? Eller hvordan? Ble du redd? Var det ikke skremmende? Satt de utenfor ingen sammen med deg?hvor lenge måtte du ligge der? 

Anonymkode: d9c9d...000

Jeg lå ikke på gulvet, men ble holdt under armene og dratt dit. Jeg var rusa og nettopp kommet til avdelingen pga tvangsinnleggelse. Jeg var så sint at redd var jeg ikke. Det har skjedd 4 ganger og jeg har ligget fra én time til 12. Jo jeg kunne se de hele tiden. Døren var åpen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (17 minutter siden):

Jeg lå ikke på gulvet, men ble holdt under armene og dratt dit. Jeg var rusa og nettopp kommet til avdelingen pga tvangsinnleggelse. Jeg var så sint at redd var jeg ikke. Det har skjedd 4 ganger og jeg har ligget fra én time til 12. Jo jeg kunne se de hele tiden. Døren var åpen. 

Huff synes det virker skremmende. Fikk du beskjed om det før det skjedde eller kom det som en overraskelse? 12 timer?? 

Anonymkode: d9c9d...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff synes det virker skremmende. Fikk du beskjed om det før det skjedde eller kom det som en overraskelse? 12 timer?? 

Anonymkode: d9c9d...000

Det var en kaotisk situasjon og jeg tror ikke de sa til meg at nå ble det belter. De kommuniserte med hverandre. Jeg var ikke snakkende til. 

Ja jeg var helt ute av meg. Roet meg ikke ned før da. Fikk brannsår på anklene etter å ha prøvd å komme løs lenge. 

Men jeg er ikke på noen måte traumatisert. Mtp situasjonen var det til det beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (14 minutter siden):

Det var en kaotisk situasjon og jeg tror ikke de sa til meg at nå ble det belter. De kommuniserte med hverandre. Jeg var ikke snakkende til. 

Ja jeg var helt ute av meg. Roet meg ikke ned før da. Fikk brannsår på anklene etter å ha prøvd å komme løs lenge. 

Men jeg er ikke på noen måte traumatisert. Mtp situasjonen var det til det beste. 

Kjempet du mot  svære menn? Huff vondt å lese hvordan det virker i praksis. Det du har opplevd. Hvordan kan det virke lindrende eller roe ned noen å ligge fast i belter? Det forstår jeg ikke. Høre at personalet snakket nedlatende om deg? Det tror jeg noen gjør, det finnes alltid feil mennesker på feil sted. 

Anonymkode: d9c9d...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjempet du mot  svære menn? Huff vondt å lese hvordan det virker i praksis. Det du har opplevd. Hvordan kan det virke lindrende eller roe ned noen å ligge fast i belter? Det forstår jeg ikke. Høre at personalet snakket nedlatende om deg? Det tror jeg noen gjør, det finnes alltid feil mennesker på feil sted. 

Anonymkode: d9c9d...000

Nei de var helt vanlige folk både kvinner og menn. 

Vet ikke hva annet de skulle gjort i den situasjonen. Hørte ikke noe nedlatende. Husker han ene sykepleieren sa til legen som var der at dette var ikke normalt for meg. Å være som jeg var. Så de skjønte jeg var helt bortreist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Nei de var helt vanlige folk både kvinner og menn. 

Vet ikke hva annet de skulle gjort i den situasjonen. Hørte ikke noe nedlatende. Husker han ene sykepleieren sa til legen som var der at dette var ikke normalt for meg. Å være som jeg var. Så de skjønte jeg var helt bortreist. 

Er det greit jeg spør deg siden du sier det var 4 stk.

Ser de an personen trenger belte behandling hvor stor i fasong personen er når de velger hvor mange som skal være med på tvangs regimen? Må de være 4 stk om det kommer inn en smal person kontra en stor? Mann eller kvinne?

Anonymkode: d9c9d...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det greit jeg spør deg siden du sier det var 4 stk.

Ser de an personen trenger belte behandling hvor stor i fasong personen er når de velger hvor mange som skal være med på tvangs regimen? Må de være 4 stk om det kommer inn en smal person kontra en stor? Mann eller kvinne?

Anonymkode: d9c9d...000

Jeg er smal, men jeg er sterk og når jeg motsetter meg så trengs det jo noen folk. Det er tryggere. Mindre risiko for uhell og skade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg er smal, men jeg er sterk og når jeg motsetter meg så trengs det jo noen folk. Det er tryggere. Mindre risiko for uhell og skade. 

Forstod du ikke at du måtte samarbeide når det ble avgjørelsen? Sikkert dumt spørsmål. Sorry.

Anonymkode: d9c9d...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forstod du ikke at du måtte samarbeide når det ble avgjørelsen? Sikkert dumt spørsmål. Sorry.

Anonymkode: d9c9d...000

Jeg var svært beruset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg var svært beruset. 

Takk for at du delte din erfaring og at du svarte på det jeg lurte på. 

Anonymkode: d9c9d...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for at du delte din erfaring og at du svarte på det jeg lurte på. 

Anonymkode: d9c9d...000

Bare hyggelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser for meg det er dramatisk? Hvordan foregår det når en person må ilegges belter? Kommer det helsepersonell stormende over personen så personen faller? Sprøyter som settes?

Anonymkode: d9c9d...000

Jeg har blitt beltelagt mange ganger.

Stort sett skjer det på en skånsom og effektiv måte. 4-5 personer legger deg forsiktig ned i bakken mens de fester fotbelter deretter magebelte. Så blir man fiksert i en seng.

Man får ikke nødvendigvis sprøyte når man blir lagt i seng. Det er svært individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøya Alilde skrev (1 minutt siden):

Jeg har blitt beltelagt mange ganger.

Stort sett skjer det på en skånsom og effektiv måte. 4-5 personer legger deg forsiktig ned i bakken mens de fester fotbelter deretter magebelte. Så blir man fiksert i en seng.

Man får ikke nødvendigvis sprøyte når man blir lagt i seng. Det er svært individuelt.

Liker du det?

Anonymkode: c1aef...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøya Alilde skrev (Akkurat nå):

Nei!

Men hvorfor oppfører du deg sånn at du blir beltelagt da? Jeg tror du har en valgmulighet. Du kan velge adferden din i større grad tror jeg. 

Anonymkode: c1aef...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøya Alilde
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor oppfører du deg sånn at du blir beltelagt da? Jeg tror du har en valgmulighet. Du kan velge adferden din i større grad tror jeg. 

Anonymkode: c1aef...342

Min grad av kontroll vet du ingenting om.

Endret av Frøya Alilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøya Alilde skrev (6 minutter siden):

Jeg har blitt beltelagt mange ganger.

Stort sett skjer det på en skånsom og effektiv måte. 4-5 personer legger deg forsiktig ned i bakken mens de fester fotbelter deretter magebelte. Så blir man fiksert i en seng.

Man får ikke nødvendigvis sprøyte når man blir lagt i seng. Det er svært individuelt.

Huff. Hvis du føler ubehag mens ligger der hjelper de deg eller er det sånn at når de først har lagt deg blir du liggende uansett hvordan du føler deg? Har de samtaler med deg eller blir du alene? 

Anonymkode: d9c9d...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...