Gå til innhold

Trøtt


Fru2020

Anbefalte innlegg

Jeg er så uendelig trøtt hele dagen. Jeg har tenkt at det er medisinene (Alimemazin, Truxal og Imovane) som gjør det.

Men kan det være noe annet?

Kan det være et symptom på lidelsene jeg har? At jeg kanskje enda er utbrent? Fatigue? 

Jeg klarer å gjennomføre det jeg skal ute, men med en gang jeg kommer hjem så blir jeg så trøtt at jeg må ligge med øynene igjen på sofaen. 

Jeg kjenner meg litt mindre trøtt når jeg sover over tolv timer enn mindre, men stort sett er jeg trøtt hele tiden når jeg er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekket om du har det du trenger av vitaminer og mineraler? 

Det kan absolutt være at du ennå har fatique. Jeg merker jeg har veldig lav kapasitet. Må ha mye hvile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Jeg er så uendelig trøtt hele dagen. Jeg har tenkt at det er medisinene (Alimemazin, Truxal og Imovane) som gjør det.

Men kan det være noe annet?

Kan det være et symptom på lidelsene jeg har? At jeg kanskje enda er utbrent? Fatigue? 

Jeg klarer å gjennomføre det jeg skal ute, men med en gang jeg kommer hjem så blir jeg så trøtt at jeg må ligge med øynene igjen på sofaen. 

Jeg kjenner meg litt mindre trøtt når jeg sover over tolv timer enn mindre, men stort sett er jeg trøtt hele tiden når jeg er hjemme.

Virker alimezin rett etter inntak hvis ikke hvor lang tid tar det før virkningen kommer? Blir du trøttere og trøttere? Klarer du å holde deg våken hvis du vil eller går ikke det an? Skal prøve det i morgen. 

Anonymkode: 2e725...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Virker alimezin rett etter inntak hvis ikke hvor lang tid tar det før virkningen kommer? Blir du trøttere og trøttere? Klarer du å holde deg våken hvis du vil eller går ikke det an? Skal prøve det i morgen. 

Anonymkode: 2e725...162

Jeg tar Alimemazin og Truxal to timer før jeg legger meg. Av og til tar det enda litt lenger. Imovane tar jeg som eventueltmedisin når jeg har lagt meg.

Jeg er stort sett like trøtt hele dagen. Merker det bare når jeg er hjemme, men er jo helt sikker like trøtt når jeg er ute på noe.

Jeg lurer litt på om det kan være fordi jeg er i så dårlig form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (10 minutter siden):

Jeg tar Alimemazin og Truxal to timer før jeg legger meg. Av og til tar det enda litt lenger. Imovane tar jeg som eventueltmedisin når jeg har lagt meg.

Jeg er stort sett like trøtt hele dagen. Merker det bare når jeg er hjemme, men er jo helt sikker like trøtt når jeg er ute på noe.

Jeg lurer litt på om det kan være fordi jeg er i så dårlig form?

Jeg vet ikke hvorfor men som glitter sier kan det være vitamin mangler? Har du sjekket om du mangler B vitaminer? 

Anonymkode: 2e725...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor men som glitter sier kan det være vitamin mangler? Har du sjekket om du mangler B vitaminer? 

Anonymkode: 2e725...162

Jeg tar folat tilskudd hver dag. Kan det være andre b vitaminer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (51 minutter siden):

Har du sjekket om du har det du trenger av vitaminer og mineraler? 

Det kan absolutt være at du ennå har fatique. Jeg merker jeg har veldig lav kapasitet. Må ha mye hvile. 

Jeg tar tilskudd av folat og D vitamin. Kan det være andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Jeg tar tilskudd av folat og D vitamin. Kan det være andre?

Kan man ta tilskudd av folat hvis man tror man mangler det? Har manglet det før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor men som glitter sier kan det være vitamin mangler? Har du sjekket om du mangler B vitaminer? 

Anonymkode: 2e725...162

Mangel på B-vitaminer eller jern kan føre til at man blir veldig sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly skrev (1 minutt siden):

Mangel på B-vitaminer eller jern kan føre til at man blir veldig sliten. 

Kjekt å se deg igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly skrev (2 minutter siden):

Mangel på B-vitaminer eller jern kan føre til at man blir veldig sliten. 

Kanskje jeg skal spørre om å sjekke jernnivået. Skal til legen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (23 minutter siden):

Jeg tar tilskudd av folat og D vitamin. Kan det være andre?

Hvorfor tar du folat? Er du gravid? 

Anonymkode: 2e725...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tar du folat? Er du gravid? 

Anonymkode: 2e725...162

Nei. Det har jeg fått helt siden jeg ble syk. Var sykehuset som skrev det ut første gangen, så har det bare fulgt med meg. Er nok flere enn gravide som trenger Folat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Kan man ta tilskudd av folat hvis man tror man mangler det? Har manglet det før. 

Jeg startet behandling med B12 og jern uten å oppsøke fastlegen. Det likte han ikke. Han ønsket å vite hva verdiene var. Så nå har jeg fått time hos han. Jeg starter ikke opp behandling på egen hånd mer. Men det er meg. Jeg råder deg til å snakke med legen om det om du føler deg sliten og trenger behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor tar du folat? Er du gravid? 

Anonymkode: 2e725...162

De sa til meg at det var vanligvis gravide som tok det men jeg manglet det og tok det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (4 minutter siden):

Kanskje jeg skal spørre om å sjekke jernnivået. Skal til legen på mandag.

Bare be om full vitaminstatus. Du burde også få sjekket stoffskifte da kluss med dette kan gi utmattelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (1 minutt siden):

Jeg startet behandling med B12 og jern uten å oppsøke fastlegen. Det likte han ikke. Han ønsket å vite hva verdiene var. Så nå har jeg fått time hos han. Jeg starter ikke opp behandling på egen hånd mer. Men det er meg. Jeg råder deg til å snakke med legen om det om du føler deg sliten og trenger behandling. 

Ok. Jeg tar B12,D.vit,multi.vit, tran og sanasol. Jeg har manglet både B12 og vit D før...og folat da. Men burde kanskje ta blodprøver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (8 minutter siden):

Nei. Det har jeg fått helt siden jeg ble syk. Var sykehuset som skrev det ut første gangen, så har det bare fulgt med meg. Er nok flere enn gravide som trenger Folat.

Det er jo et middel du tar for at fosteret ikke skal ha ryggmargsbrokk. Tror du det er nødvendig nå? 

Anonymkode: 2e725...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (9 minutter siden):

Jeg startet behandling med B12 og jern uten å oppsøke fastlegen. Det likte han ikke. Han ønsket å vite hva verdiene var. Så nå har jeg fått time hos han. Jeg starter ikke opp behandling på egen hånd mer. Men det er meg. Jeg råder deg til å snakke med legen om det om du føler deg sliten og trenger behandling. 

Jeg sa til legen at jeg kunne ta B-12 sprøyter på på selv når jeg trengte det. Bortkastet tid å dra til legen kun for en injeksjon det kan settes selv. 

Anonymkode: 2e725...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sa til legen at jeg kunne ta B-12 sprøyter på på selv når jeg trengte det. Bortkastet tid å dra til legen kun for en injeksjon det kan settes selv. 

Anonymkode: 2e725...162

Trodde jeg også (jeg tok tabletter da). Men han ville vite verdiene. Jeg måtte forklare han at jeg ikke kunne vente på timen (behandling) som var to uker frem i tid fordi jeg ikke hadde klart å gå på jobb i mellomtiden - jeg var så tappet for energi.

Nå tenker jeg å spørre legen om jeg kan få komme til oppfølgning for dette 1-2 ganger i året. At han kanskje kaller meg inn for det så jeg kan starte behandling før jeg blir så tom, for jeg tenker ikke over at det er det som feiler meg - jeg tror alltid at det er andre ting som er årsaken til jeg er sliten, og så går jeg så lenge med det at jeg går på en liten smell.  

Jeg får Triobe på resept - den er gull verdt  virker raskt (en ukes tid) så jeg klarer å jobbe. Jerntabletter kjøper jeg reseptfritt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...